همفکری ۵ دستگاه برای ارتقای سطح سلامت در کرمان

گردهمایی ارتقای همکاری‌های بین بخشی به منظور راه اندازی و تقویت کانون‌های سلامت محلات کرمان، در محل سالن پورسینا کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر دهقانی، معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گردهمایی ارتقای همکاری‌های بین بخشی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، هلال احمر و اداره کل ورزش و جوانان کارهای مشابه بسیاری با هدف سلامت مردم در قالب کانون های سلامت محله، خانه هلال، شورای اجتماعی محله و سمن انجام می دهند، هدف از برگزاری این گردهمایی را جلوگیری از موازی کاری ها و مشارکت سازمان ها به منظور هم افزایی و خدمت به مردم جامعه دانست.

وی گفت: وزارت بهداشت و درمان به تنهایی قادر به تامین 25 درصد سلامت مردم است که 75 درصد مابقی باید توسط مشارکت های مردم و سایر ارگان ها تامین شود.

دکتر دهقانی هدف از تشکیل کانون های سلامت محله را آموزش به منظور پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و تقویت روحیه مطالبه گری مردم عنوان و بر تقویت کانون های سلامت محله و افزایش مشارکت های مردمی تاکید کرد.

سام زاده، معاون امور داوطلبان سازمان هلال احمر نیز به بیان گزارشی در خصوص اهداف و ساختار خانه های هلال پرداخت.

وی کار داوطلبان را بسیار با ارزش دانست و از مشارکت حرکت های داوطلبانه ارگان های مختلف استقبال کرد.

کمال الدینی، کارشناس مسئول پیگیری شورای اجتماعی محلات شهرداری به اهداف و عملکرد شورای اجتماعی محلات اشاره کرد و گفت: شوراهای اجتماعی محلات دارای کارگروه های تخصصی از جمله کارگروه سلامتست و بدین منظور تمام مسائل سلامت مردم محله به صورت داوطلبانه به خودشان واگذار شده است.

اسدی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با اشاره به مشارکت اجتماعی و سرمایه اجتماعی، بر مشارکت نظام مند تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ مشارکت تقویت و داوطلبان توانمند شوند.

معصوم زاده، رئیس کمیسیون پزشکی شورای شهر کرمان هم بر ارتقای سطح سواد سلامت مردم تاکید کرد و گفت: در سایه اسناد بالادستی و با کمک و مشارکت های مردم می توان جامعه ای سالم، شاد و با تفکر مثبت ایجاد کرد.

در ادامه ی این گردهمایی دکتر دانایی، عضو هیئت علمی گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص پیشگیری از سرطان آموزش های لازم را ارائه داد.

این گردهمایی به همت معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت شهرداری، هلال احمر، اداره کل ورزش و جوانان  استان و خانه مشارکت مردم در سلامت برگزار شد.

انتهای پیام/ب

گردهمایی ارتقای همکاری های بین بخشی کانون های سلامت محلات کرمان

 

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار