کارتر ادعای ترامپ درباره حمایت از ساخت دیوار مرزی را رد کرد

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا ادعای دونالد ترامپ درباره حمایت روسا‌ی‌جمهور پیشین این کشور از طرح ساخت دیوار در مرز مکزیک را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست، جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا، ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور [فعلی] آمریکا را در مورد حمایت روسای جمهور پیشین آمریکا از طرح ساخت دیوار مرزی را رد کرد.

کارتر با انتشار بیانیه ای گفت: من هیچ مذاکره ای با رئیس جمهور ترامپ در خصوص ساخت دیوار مرزی نداشته ام و در این مورد  [ساخت دیوار در مرزهای جنوبی آمریکا] از وی [ترامپ] حمایت نمی کنم.

ترامپ، جمعه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفته بود: «ساخت یک حصار در مرز آمریکا با مکزیک پروژه ای است که باید از سوی بسیاری از روسای جمهور پیش از من انجام می شد و همه آنها این را می دانند. برخی از آنها به من گفته اند باید این کار را انجام دهیم.»

کارتر در حالی حمایت از ساخت دیوار مرزی را تکذیب کرده است که پیش از او سه رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز حمایت از طرح ساخت دیوار مرزی ترامپ را رد کرده‌اند.

سخنگوی بیل کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور آمریکا نیز در مصاحبه با پولیتیکو گفت او از این طرح حمایت نکرده است. در واقع، آنها پس از مراسم تحلیف ترامپ هنوز با هم صحبت نکرده اند.

سخنگوی جرج بوش، چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد او و ترامپ هیچ گفتگویی در خصوص دیوار نداشته اند.

سخنگوی باراک اوباما نیز ادعای ترامپ را درباره حمایت از ساخت دیوار مرزی رد کرد. چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر طی سخنرانی در دانشگاه ایلینوی، به شدت با این طرح انتقاد کرده بود.

ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک یکی از وعده های انتخاباتی ترامپ برای «ارتقای امنیت عمومی» بود. وی برای ساخت این دیوار بودجه 5.7 میلیارد دلار را درخواست کرده بود که با مخالفت کنگره مواجه شد. ترامپ که تهدید کرده بود در صورت تصویب نشدن این بودجه دولت را تعطیل می کند، این اقدام را عملی کرد. بیش از دو هفته از تعطیلی دولت آمریکا می گذرد و تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. رئیس‌جمهور آمریکا به منظور توجیه افکار عمومی درباره اصرارش برای احداث دیوار مرزی، امشب سه‌شنبه برای مردم این کشور صحبت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار