همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در چابهار برگزار می‌شود

همایش فرصت‌های سرمایه گذاری چابهار با دید توسعه سیستان و بلوچستان ۲۸ و ۲۹ دیماه با حضور سرمایه گذاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شماری از وزرا و مسولان اجرایی این استان در سالن همایش‌های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،پناه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری چابهار با دید توسعه سیستان و بلوچستان سرمایه گذاران بومی سیستان و بلوچستان حضور دارند و از آنان برای سرمایه گذاری در استان دعوت می‌شود.

غلامرضا پناه افزود: معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری، جایگاه منطقه آزاد در توسعه سیستان و بلوچستان و ارائه توانمندی‌های مختلف اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری از اهداف برگزاری این همایش است.

وی گفت: در این همایش، پنل‌های مختلفی نظیر گردشگری، شیلات، کشاورزی، صنایع کوچک و سنگین مانند نفت و گاز و پتروشیمی ارائه می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار که با دید توسعه سیستان وبلوچستان اواخر این هفته برگزار می‌شود قرار است به رویداد ثابت سالانه تبدیل شود.

عبدالرحیم کردی اظهار داشت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار ۲۸ و ۲۹ دی ماه با مشارکت منطقه آزاد چابهار و استانداری سیستان و بلوچستان و با حضور بیش‌از ۳۰۰ سرمایه‌گذار و گروه سرمایه‌گذاری و مقامات، وزرا، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: حدود ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در پنل‌های شیلات و کشاورزی، صنعت و معدن، نفت، گاز و پتروشیمی، گردشگری و حمل و نقل و ترانزیت در این همایش رونمایی می‌شود که حدود نصف این بسته ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری چابهار و منطقه آزاد آن و بقیه مختص به دیگر شهر‌های سیستان و بلوچستان است.

کردی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این همایش که قرار است به رویداد ثابت سالیانه تبدیل شود، شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی منحصر به فرد سیستان و بلوچستان و چابهار به سرمایه‌گذاران و به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی داخلی و خارجی سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سرمایه‌گذاران از ایران و کشور‌های همسایه که عمدتا صاحب سرمایه بومی سیستان و بلوچستان هستند در این همایش شرکت می‌کنند و بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع از صنایع غذایی و پتروشیمی تا فولاد و گردشگری و پنل‌های خورشیدی و انرژی‌های نو به آن‌ها ارائه می‌شود.

کردی گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری را سعی کردیم با مطالعات جامع و کامل به سرمایه‌گذاران ارائه دهیم تا با در نظر گرفتن همه جوانب وارد سرمایه‌گذاری شوند؛ معتقدیم در فضای جدید باید بر ظرفیت‌ها و توامندی‌های داخلی تکیه کنیم که آوردن سرمایه، سرمایه‌گذاران بومی سیستان و بلوچستان که در کشور‌های همسایه و حاشیه خلیج فارس مشغول‌اند؛ برای توسعه چابهار و سیستان و بلوچستان تحول آفرین است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: این همایش در دو بخش، اول بررسی افق‌های توسعه‌ای چابهار و سیستان و بلوچستان و بخش دوم نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری فعلی استان و چابهار در دو روز ادامه داد. قرار است این همایش بین‌المللی به رویداد ثابت سالیانه تبدیل شود.

انتهای پیام/پ

معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار