مذاکره ترامپ و ترودو درباره تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد

رؤسای‌جمهور آمریکا و کانادا درباره تعرفه‌های اعمالی واشنگتن بر فولاد و آلومینیوم وارداتی این کشور تلفنی گفتگو کردند.

مذاکره ترامپ و ترودو در خصوص تعرفه‌های آلومینیوم و فولادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام آگاه گفت دیروز (دوشنبه) دونالد ترامپ و جاستین ترودو، رؤسای‌جمهور آمریکا و کانادا، در خصوص تعرفه‌های اعمالی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا گفتگو کردند.

پس از مکالمه این دو نفر، دفتر ترودو بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد دو طرف «درباره گام بعدی در تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم گفتگو کردند.» جزئیات بیشتری در این بیانیه نیامده بود.

در بیانیه دفتر ترودو همچنین آمده است دو طرف در خصوص اهمیت تجارت و مشاغل در پی گفتگوهای بازنگری نفتا با یکدیگر بحث کردند.

کاخ سفید نیز در بیانیه خود اعلام کرد سران دو کشور «موضوع روابط تجاری دوجانبه» را بررسی کردند؛ اما به توضیح جزئیات نپرداخت. یک مقام کانادایی که به دلیل حساس بودن شرایط خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: «مذاکرات خاصی در حال صورت گرفتن نیست، برنامه زمانی مشخصی هم برای مذاکرات خاص وجود ندارد».

ترامپ در اواخر ماه مه سال گذشته میلادی اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا به ترتیب 25  درصد و 10 درصد افزایش قیمت خواهد داشت. به گفته دونالد ترامپ، افزایش تعرفه‌ها برای حفظ امنیت ملی آمریکا بوده است.

در همین حال، اُتاوا دست به اقداماتی مقابل در قبال کالاهای آمریکایی زد.

توافقنامه جدید آمریکا-مکزیک-کانادا (USMCA) برای جایگزینی قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی در سال 1994 (نفتا) طراحی شده است. ترامپ تهدید کرده بود اگر تغییرات عمده‎‌ای در نفتا صورت نگیرد از آن خارج خواهد شد. چنین حرکتی می‌توانست اقتصاد مکزیک و کانادا را که ماهانه بیش از 75 درصد تولیدات خود را به آمریکا صادر می‌کنند، فلج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار