در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

آخرین خبرها از برگزاری جشنواره ادبی چهلچراغ/ زمان دقیق اختتامیه مشخص نیست

اسماعیلی دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، از زمان احتمالی برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ خبر داد.

ارسال اسامی برگزیدگان جشنواره ادبی چهلچراغ به کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی

رضا اسماعیلی شاعر و دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره ادبی چهلچراغ گفت: یکشنبه گذشته، جلسه‌ای با داوران جشنواره ادبی چهلچراغ در دو بخش داستان کوتاه و شعر داشتیم. داوران این جشنواره ادبی اسامی ۵۰ نفر را به عنوان دارندگان آثار تامل به ما دادند؛ آثار ۱۰ نفر برگزیده جشنواره ادبی چهلچراغ و ۴۰ نفر در حد خوب تعریف شد. قرار است آثار ۴۰ نفر باقی مانده در دو جلد مختلف به صورت مجموعه برگزیده شعر و داستان منتشر شود. به دلیل اینکه نمی‌خواهیم کتاب را با عجله منتشر کنیم، کتاب جشنواره دو ماه پس از برگزاری مراسم اختتامیه منتشر خواهد شد.

وی درباره زمان برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ اظهار داشت: اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ در ایام دهه فجر یا اوایل اسفند ماه برگزار می‌شود. در این مراسم از ده برگزیده جشنواره ادبی در بخش‌های شعر و داستان تقدیر خواهد شد.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اکثر شرکت کنندگان در جشنواره ادبی چهلچراغ تازه کار بوده اند، اظهار داشت: شرکت کنندگان در جشنواره ادبی چهلچراغ با توجه به آماتور بودنشان آثار خوبی خلق کردند و به جشنواره فرستادند. کارهایشان قابل تأمل بود و ارزش چاپ شدن داشت. البته چند سال است نوشتن درباره انقلاب اسلامی چه در شعر و چه داستان به حاشیه رانده شده است.

اسماعیلی در خصوص تصمیم برای برگزاری جشنواره ادبی چهلچراغ به صورت سالیانه بیان کرد: فعلاً درباره اینکه جشنواره ادبی چهلچراغ به صورت سالیانه برگزار شود، تصمیم جدی گرفته نشده است. انجمن قلم ایران به تنهایی نمی تواند کارها را دنبال کند و به مشارکت نهادهای دیگر در این باره نیاز دارد.

وی ادامه داد: اگر کسانی که برای کار در زمینه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی انگیزه دارند، امکاناتشان را با هم یکی کنند و در کنار هم قرار بگیرند؛ برنامه تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. ما برای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، مراسمی مستقل از اختتامیه جشنواره ادبی چهلچراغ برگزار خواهیم کرد. این مراسم با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مجمع ناشران انقلاب اسلامی برپا می شود. هنوز جزئیات و نحوه برگزاری این مراسم مشخص نشده است.

گفتنی است جشنواره ادبی چهلچراغ،  یکی از جشنواره های زیر مجموعه کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.