شرکتهای ژاپنی واردات نفت ایران را از سر می‌گیرند

شرکتهای نفتی بزرگ ژاپن قصد دارند از اوایل ماه آینده میلادی واردات نفت ایران را از سر بگیرند.

شرکتهای ژاپن از اوایل ماه آینده میلادی واردات نفت ایران را آغاز می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت JXTG Holdings ژاپن تصمیم دارد از اواخر ژانویه بارگیری نفت ایران را آغاز کند و همزمان شرکت کاسموس این کشور نیز قصد دارد در پایان ماه جاری به محض رفع‌ شدن مسائل مالی، نزدیک به ۱/۸ میلیون بشکه نفت ایران را بارگیری کند.

تسوتومو سوگی‌موری، رئیس شرکت JXTG Holdings، شرکت مادر بزرگترین پالایشگاه ژاپن، در گفتگو با وب‌سایت «اس‌پی‌گلوبال» گفت: «ما امیدواریم هر چه زودتر واردات نفت ایران را از سر بگیریم، ما ایران را به عنوان منبع مهم نفت خام در نظر داریم و به همین دلیل تصمیم داریم هر چه زودتر به محض اینکه روشن شود چه کاری باید انجام دهیم، بارگیری نفت ایران را آغاز کنیم».

وی افزود: «باید در نظر داشته باشیم که پس از پایان دوره معافیت ۱۸۰ روزه مشخص نیست که آیا قادر به بارگیری نفت ایران خواهیم بود یا نه».

تاکاشی تسوکیوکا، رییس انجمن نفت ژاپن، اما روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «صنعت نفت ژاپن همچنان از دولت خواهد خواست تا تمدید معافیت ۱۸۰ روزه از تحریم‌های آمریکا (علیه ایران) را تضمین کند».

دولت آمریکا پس از جو تبلیغاتی و رسانه‌ای سنگین چندین ماهه در این خصوص که با برگشت تحریم‌های هسته‌ای صادرات نفت ایران را به صفر کاهش خواهد داد، سرانجام در ۱۴ آبان در عقب‌نشینی آشکار اعلام کرد هشت کشور از جمله ژاپن به شرط کاهش واردات خود از ایران می‌توانند به مدت ۶ ماه به واردات نفت ایران ادامه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار