فروشنده ماهی‌ در فضای مجازی در تور پلیس فتا گرفتار شد

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: فروشنده کلاهبرداری که در فضای مجازی ماهی‌ می‌فروخت، در یکی از استان‌های همجوار بوشهر شناسایی شد.

فروشنده ماهی‌ در فضای مجازی در تور پلیس فتا گرفتار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی افزود: چندروز پیش افرادی با در دست داشتن مرجوعه قضائی ضمن مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند که در یکی از پایگاه‌های واسط فروش کالا با یک آگهی فروش ماهی به صورت عمده با قیمت بسیار پایین رو‌به‌رو شدند و مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب آن شخص انتقال دادند که بلافاصله پس از انتقال مبلغ، شخص کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس آن‌ها نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به فصل زمستان و نوسان قیمت ماهی در استان بوشهر، کلاهبردار با آگهی فروش عمده ماهی با قیمت بسیار پایین در فضای مجازی، خریداران ماهی را ترغیب به خرید و پرداخت بیعانه کرده است.

وی افزود:با پیگیری‌های علمی و تخصصی افسران مبارزه با جرائم سایبری و ردیابی سرنخ‌های جرم، کلاهبردار مجرم در یکی از استان‌های همجوار بوشهر شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر دانش اینترنتی را یکی از مهمترین اصول پیشگیری از کلاهبرداری در پایگاه‌های خرید و فروش اجناس دانست و بیان کرد: به تازگی پرونده‌های متعددی در پلیس فتا تشکیل شده و مراجعان اعلام کرده‌اند فروشندگان و اشخاصی که در پایگاه‌ها آگهی ثبت کرده‌اند، از خریداران به بهانه ثبت سفارش کالا، مبالغی به عنوان بیعانه دریافت می‌کنند و سپس به تماس‌های بعدی پاسخگو نیستند و در بعضی مواقع نیز اطلاعات کارت بانکی خریدار در زمان پرداخت آنلاین، کپی و سرقت می‌‌شود.

سرهنگ قاسمی از مردم خواست مراقب مجرمان سایبری در قالب تبلیغ کالا‌های با کیفیت و یا کمیاب و فروش اجناس دست دوم با قیمت‌های استثنایی در پایگاه‌های فروش کالا باشند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی در هنگام خرید کردن از سایت‌های اینترنتی باید دقت کنند که پایگاه و فروشگاه مربوط معتبر باشد و مطمئن شوند که مجوز فعالیت آن‌ها در سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شده و دارای نماد اعتماد الکترونیک یا Enamad باشد یا در پایگاه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی به نشانی samandehi.ir متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشد.

این مقام انتظامی به کاربران اینترنتی هشدار داد: هوشیاری لازم را داشته باشند و اینکه فروشنده اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خودش را ارائه داده، دلیل کافی برای اعتماد به فروشنده نیست و ممکن است این اطلاعات ارائه شده کذب باشد و متعلق به فروشنده نباشد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران خواست به قیمت‌های استثنایی یا بسیار پایین‌تر از قیمت و ارزش واقعی کالا توجهی نکنند و یادآور شد: در صورت رو به روی شدن با هرگونه مشکلی در فضای مجازی از طریق مراجعه به پایگاه www.cyberpolice.ir راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ک

مردم مراقب فروشندگان کالا در فضای مجازی باشند

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.