رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس خبر داد؛

فارس، رتبه سوم کشور در جذب اعتبارات بودجه/وجود بیش از ۲ هزار طرح نیمه تمام در فارس

فارس، رتبه سوم کشور را در جذب اعتبارات بودجه سال ۹۸ به خود اختصاص داده است.

فارس، رتبه سوم کشور در جذب اعتبارات بودجه/وجود  بیش از ۲ هزار طرح نیمه تمام در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ساسان تاجگردون رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در نشستی پیرامون بودجه استان فارس در سال ۹۸ گفت: در بودجه ۹۸ برای اعتبارات عمرانی استانی ۶۳۳ میلیارد تومان و برای اعتبارات ملی عمرانی هزار و ۸۴ میلیارد تومان لحاظ شده است.

وی افزود: حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، تقویت انضباط بودجه‌ای و حمایت از تولید و اشتغال از ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۸ است.

تاجگردون با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی برای سال ۹۸ استمرار دارد، ادامه داد: علاوه بر آن همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان نیز مد نظر است.

وی اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های زیاد، دستگاه‌های اجرایی باید در هزینه‌های جاری مانند برق، آب، ماموریت‌ها و نظیر آن صرفه جویی کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: اعتبارات سال آینده به طرح‌های با اولویت و درصد پیشرفت بالا اختصاص می‌یابد.

تاج گردون در خصوص نرخ رشد درآمد در کشور بیان کرد: نرخ رشد درآمد در کشور از ۹۶ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است.

وی افزود: درآمد فارس هم از دو هزار ۵۹۶ میلیارد تومان سال جاری به ۳ هزار و ۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ادامه داد: هزینه عمومی فارس در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان به ۷۴۰ میلیارد تومان افزایش داشته که ۲۲ و ۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در فارس وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۵۹ طرح ملی و دارای مشخصه در بخش عمرانی لایحه است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار