افزایش ۴۷ درصدی تولید اتان در فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبی

تولید اتان فاز‌های ۹ و ۱۰ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی ۴۷ درصد افزایش یافت.

افزایش ۴۷ درصدی تولید اتان در فاز‌های ۹ و ۱۰ پارس جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اتان یکی از محصولات استراتژیک پالایشگاه پنجم (فاز‌های ۹ و ۱۰) مجتمع گاز پارس جنوبی است که خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین می‌کند، حالا مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفته است، تولید این محصول با تعمیرات اساسی که مهر انجام گرفته و نوسازی و بهبود عملکرد ۴ توربو اکسپندر پالایشگاه، ۴۷ درصد افزایش یافته است.

ایرج خرمدل می‌گوید: تعمیرات و نوسازی را برای نخستین بار یک شرکت داخلی انجام داده است.

وی توضیح می‌دهد، تا پیش از تعمیرات اساسی امسال، میزان ریکاوری اتان حدود ۵۹ درصد برای فاز ۹ و حدود ۳۸ درصد برای فاز ۱۰ بود که پس از تعمیرات اساسی، این میزان به ۶۴ درصد در فاز ۹ و بیش از ۶۲ درصد در فاز ۱۰ رسیده که از میزان طراحی نیز بالاتر است.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی می‌گوید: پیش از این تولید اتان فاز‌های ۹ و ۱۰ روزانه به طور متوسط حدود هزار و ۹۰۰ تن بوده که هم اکنون به ۲ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

فاز‌های ۹ و ۱۰ میدان گازی پارس جنوبی به منظور روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع شامل پروپان و بوتان، سال ۸۸ در عسلویه آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/ک

افزایش تولید اتان در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.