گزارش/

بررسی اثرات واگذاری مترو به خصولتی‌ها؛ بلیت مترو ۱۰ هزار تومان می‌شود؟

رئیس شورای شهر تهران در حالی افزایش قیمت بلیت مترو را رد کرد که هیچ تضمینی برای رشد نجومی آن در سال‌های آینده نداده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زمزمه افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو و اتوبوس یکی از مواردی است که در اواخر هر سال به محل چالش مدیریت شهری و شهروندان تبدیل می‌شود.

طی سال‌های گذشته افزایش قیمت بلیت مترو روندی متناسب با افزایش نرخ تورم داشته است، اما در یک ماه گذشته سیدمحمود میرلوحی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در اظهار نظری ناگهانی گفت: قیمت تمام شده هر بلیت مترو ۱۰ هزار تومان است.

زمزمه واگذاری مترو به خصولتی‌ها با نظریه بلیط 10 هزار تومانی

این اظهار نظر میرلوحی موجب شد تا بسیاری از شهروندان نگران تصویب بلیت ۱۰ هزار تومانی مترو برای سال ۹۸ بشوند.

در حالی که نگرانی‌ها از برنامه‌ریزی مدیریت شهری جهت تصویب بلیت ۱۰ هزار تومانی در سال ۹۸ رو به افزایش بود، در همان چند روز اول خبرنگاران از محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پرسیدند که نرخ واقعی مترو چقدر است و مدیریت شهری قیمت بلیت مترو را برای سال آینده چقدر افزایش خواهد داد، اما هاشمی فقط به بخش دوم این سوال پاسخ می‌دهد و می‌گوید: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت مترو در سال ۹۸ نداریم.

زمزمه واگذاری مترو به خصولتی‌ها با نظریه بلیط 10 هزار تومانی

در نهایت رئیس شورای شهر تهران از بیان دیدگاه خود نسبت به نرخ تمام شده بلیت مترو خودداری می‌کند و نحوه محاسبه بلیت مترو از دیگاه مدیریت شهری جدید، برای خبرنگاران بی‌پاسخ می‌ماند.

سید محمود میرلوحی صاحب نظریه بلیت ۱۰ هزار تومانی مترو در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فرمول کشف این قیمت گفت: ما سالی ۶ هزار میلیارد تومان در مترو خرج می‌کنیم، سالی ۵۴۰ میلیون بلیت هم فروخته می‌شود که این رقم امسال ۳۵۰ میلیارد تومان شده است و وقتی که من این رقم را با ۵۴۰ میلیون بلیت و ۶ هزار میلیارد تومان هزینه مترو محاسبه کردم، رقم تمام شده آن ۱۰ هزار تومان شد.


بیشتر بخوانید: میرلوحی: قیمت تمام شده بلیت مترو از ۱۰ هزار تومان هم بیشتر است + نحوه محاسبه


به اعتقاد میرلوحی عاملی که سبب می‌شود او در محاسباتش به مبلغ ۱۰ هزار تومان برسد، احتساب هزینه ساختمان‌ها و تونل‌های مترو است.

میرلوحی در ادامه با بیان اینکه در تهران سالی ۶ هزار میلیارد تومان در ساخت مترو هزینه می‌کنیم، تصریح کرد: این هزینه شامل ساخت زیرساخت‌ها و تأمین واگن است، در حالی که در نرخ کنونی، هزینه بلیت منهای هزینه‌های ثابت جاری و همچنین بدون احتساب استهلاک واگن‌ها اعلام شده است.

زمزمه واگذاری مترو به خصولتی‌ها با نظریه بلیط 10 هزار تومانی

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران هم معتقد است محاسبات میرلوحی درست است، اما شاخص‌هایی که او مبنای محاسبه قرار داده، درست نیست.

چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق محاسبات شورای چهارم قیمت تمام شده بلیت مترو با احتساب عوارض اداره مترو و تعمیرات آن ۳ هزار تومان شده بود، گفت: در این محاسبات هزینه ساختمان‌ها لحاظ نمی‌شد، زیرا یک بار برای ساخت از مردم پول گرفته شده بود و قرار نبود که هر سال مردم برای ساختمان‌ها پول پرداخت کنند.

به عبارتی چمران معتقد است که اگر هزینه تأسیس ساختمان‌ها هم در کشف قیمت لحاظ شود، نرخ ۱۰ هزار تومانی بلیت مترو صحیح است، اما از آنجایی که احتساب هزینه تأسیس زیرساخت‌ها نباید لحاظ شود و احتساب آن منطقی هم نیست، لذا مبنای محاسبات میرلوحی دارای اشکال است.

زمزمه واگذاری مترو به خصولتی‌ها با نظریه بلیط 10 هزار تومانی

جعفبر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک پیشین شهردار تهران هم در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اگر قرار باشد هزینه‌های سرمایه‌ای، استهلاک تجهیزات و ساختمان‌ها را در نظر بگیریم، هزینه‌ها خیلی افزایش می‌یابد. اما در دوره قبل قیمت بلیت مترو بر مبنای هزینه مستقیم و جاری مترو محاسبه می‌شد.


بیشتر بخوانید: مدعیان شفافیت نحوه محاسبه بلیط ۱۰ هزار تومانی مترو را شفاف‌سازی کنند


تشکری‌ هاشمی تصریح کرد: وقتی قیمت حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهیم، معنایش این است که مردم به سمت استفاده از خودرو‌های شخصی روی آورند و این یعنی مجددا مصرف سوخت و پرداخت یارانه بیشتر و بعد آلودگی هوا و ترافیک و یک هزار مسئله‌ای که به دنبالش شکل می‌گیرد.

زمزمه واگذاری مترو به خصولتی‌ها با نظریه بلیط 10 هزار تومانی

پیروز حناچی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بدون تأیید یا رد نظریه میرلوحی گفت: شاید آقای میرلوحی این طور حساب کرده که اگر بخش خصوصی اداره مترو را به دست گیرد و اجرا کند، در این شرایط قیمتی که برای آن‌ها دارای صرفه خواهد بود، مبلغ ۱۰ هزار تومان است.

زمزمه واگذاری مترو به خصولتی‌ها با نظریه بلیط 10 هزار تومانی

دریافت هزینه‌های ساخت مترو از مردم توسط بخش خصوصی زمانی منطقی است که عملیات ساخت تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو توسط بخش خصوصی انجام شده باشد و در شرایطی که همه این زیرساخت‌ها با پول مردم تهران بنا شده، هرگز نمی‌توان با واگذری مترو به بخش خصوصی، هزینه‌هایی را که مردم قبلا پرداخته‌اند، بار دیگر به همراه بهای بلیت از انها بگیرند، لذا اظهارات رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه قیمت بلیت مترو در سال ۹۸ افزایش ندارد، اگرچه خوب است، اما کافی نیست.

مدیریت شهری جدید باید برنامه‌های خود را برای تهران به صورت شفاف با مردم در میان گذارد و بگوید که چه آینده‌ای را برای تهران ترسیم کرده است.

مدیریت شهری جدید، پیش از به روی کار آمدن خود علی‌رغم سردادن شعار شفافیت، از اعلام قبلی طرح‌های هزینه‌زا برای شهروندان خودداری کرده است و با شانتاژ مسائلی مانند موضع ورود بانوان به استادیوم، تلاش کرده سطح توقع مردم را به موضوعات کم اهمیت پایین آورد.

مدیریت شهری جدید طی یک سال گذشته، ساعت طرح ترافیک را از ۱۷ به ۱۹ افزایش داد و حالا از سویی در صدد است برای سال ۹۸ ورود خودرو‌های شخصی به محدوده زوج و فرد را مشروط به پرداخت پول کند و از سوی دیگر هم مسائلی همچون نرخ ۱۰ هزار تومانی بلیت مترو را پیش می‌کشند و با قاطعیت می‌گوید هر کس که می‌خواهد در تهران زندگی کند باید بهای آن را بدهد.


بیشتر بخوانید:


میرلوحی با طرح نظریه بلیت ۱۰ هزار تومانی مترو گفت:کسی که در تهران زندگی می‌کند، باید هزینه‌های زندگی در تهران را بپردازد.

بی‌شک اگر اعضای شورای پنجم هنگام انتخابات هم از این نظریات خود رونمایی کرده بودند، هم شفاف‌تر در معرض رأی مردم قرار می‌گرفتند و هم مردم با شناخت بیشتری نسبت به حوادث آینده دست به انتخاب می‌زدند.

چمران در مخالفت با اظهارات میرلوحی به خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اینکه شهر تهران را گران کنیم تا مردم از شهر بیرون بروند، خلاصه‌اش این می‌شود که ایران را گران کنیم تا مردم از ایران بروند، چون شهرهای دیگر هم گران می‌شوند و مردم باید به نقاط ارزان‌تر بروند.

گزارش از علی کاظمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من باس تونلای مترو رو بدن به آب و فاضلاب و فاضلاب کنن و تاسیساتش رو باز کنن و نصب کنن توی مترو رو زمینی که قیمتش نصف مترو زیر زمینیه تا قیمت بلیطش نصف بشه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
خودتون میگید روزی چهار میلیون نفر با مترو سفر میکنند که اگه در 30و12ضرب بشه میشه میشه عدد یک میلیاردوچهارصدوچهل میلیون بلیطواگه درعدد 1200تومان ضرب بشه میشه سالی 2000میلیارد تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۷
مدیریت شهری فقط قالیباف زحمت کش
قالیباف ایول داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۲۱ دی ۱۳۹۷
این بود اتوبوس مجانی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
آغاز می کنیم گران کردن بلیت مترو را تا سقف 50 هزار تومان علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۱۳ ۲۱ دی ۱۳۹۷
اول یه زم زمه های از یه جایی یا یه کسی شنیده میشه که چنان است و چنین است فکر و ذهن مردم آماده می‌کنند بعد یه عده ای دیگه می آیند تکذیب می‌کنم نه کی گفته چنان است چنین است
بعد یه دفعه خبر می شی که چنین است چنان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
ماجرای پولی شدن 5تونل تهران چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
تونل رسالت و امیرکبیر قراره پولی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
دولت بی کفایت وگرانفروش ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۷
لازم نیس تهران را گران کنید به استان های دیگه هم برسین تا اونا نیان تهران.نه اینکه منابعشون رو ببرید به استان های مرکزی کشور.
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۹:۵۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
ساخت زیرساختهای شهری وظیفه دولت وبابودجه جاری وعوارض های موخوذه و
سایرمنابع مالی تحت اختیارمیباشدنه گرفتن پول ازیک مشت
مردم کارگرکم درامد!!!
Germany
سعید فروزانفر
۱۹:۵۳ ۲۰ دی ۱۳۹۷
را حل تمامی این گونه حرف‌ها و بحث‌ها ،به یک را اصلی نیاز دارد ،ایجاد نظام مالیاتی سفت و محکم و بدون رابطه بازی و زیر میزی ،دادن
مانند کشورهای اروپایی اگر نظام مالیاتی درست داشته باشیم هم صندوق دولت پر میشود ،هم امکانات رفاهی برای طبقه ضعیف بهتر و بیشتر عرضه خواهد شد ، هم طبقات شغلی که ماشین پول سازی هستند برای خودشان ،ترمزشان کشیده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
آقای دولتمردان؟!!!! خواهشن هیج بخشی راخصوصی نکنید ؟؟!! چرابه حرف مردم گوش نمی کنید؟؟!!! وهرکاری دلتون می خوادانجام میدهید؟؟؟!!!! درایران خصوصی سازی جواب نمی ده واثر مخرب داره وبه ضرر مردم وبه نفع دولت وشرکتهای خصوصی است؟؟!!شرکتهای خصوصی درایران تابع قوانین من درآوردی وجابرانه قدیمی هستند وحقوقانسانی رارعایت نکرده!!لطفا خصوصی سازی رارها کنید!! هرچندکه شرکتهای دولتی هم قابل تعریف نیستند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
همون حرف اون اقادرسته قیمت بلیط ۱۰هزارتومنه مترو هم باید دادهشه به بخش خصوصی اصولا باید تامیشه دولت وشهرداری ارمردم فقط مالیات وعوارض بگیرن خدمات هم ندن و هزینه هاشون رو کم کننن بیخیال مردم وماهی ۱۲۰۰ درامدواین همه گرونی وبی کاری مسولین که راحتن خوش بگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۷
میگه بلیط مترو تا ۱۰ هزار تومان هم جا داره.و این کارم میکنه و هر بلیطیم ممکنه ۲۰ هزار تومانم میکنه.همه شون برا مردم جز ضرر کاری نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۱ دی ۱۳۹۷
اصلا قیمت مترو باید۱۰۰هزار تومن بشه تا شاید دولت سیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۰ دی ۱۳۹۷
عده ای فکر می کنند مالک تهران هستند.گرونی واروزونی چه ربطی به شهرستان دارد.!بعضی فکر می کنند چون تهران زندگی می کنند با بقیه فرق دارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
والا من تهرانی هستم و الان یه شهر دیگه هستم.این کسانی که تهران هستن اکثرا شهرستانی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
تهرانی هم تهرانی های قدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
شما بلیط مترو رو گرون کنید ماهم با اسب میاییم تو جاده ها.
Iran (Islamic Republic of)
حمید عادل
۱۶:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۷
تجربه نشان داده تو مملکتی که با فقر و فساد اختلاس دست و پنجه نرم میکنه این طرح ها فقط بازی با جیب خالیه مردمه.خصوصی سازی زمانی کارآمد است که مردم در رفاه باشند سطح درآمدها بالا باشه قدرت خرید و انتخاب مردم بالا باشه.اونایی که میگن باید هزینه زندگی در طهران پرداخته شود مگه خودشان چه هزینه ای کردن که این حرفارو میگن مگه کین از کجا اومدن دولت باید برای حمل و نقل عمومی هزینه کنه. کدام واگذاری موفق بود که این موفق بشه واگذاری به بخش خصوصی در یک کلام تو این مملکت مساوی است با نابودی منابع ملی بیکاری و سو استفاده های کلان از آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اونوقت کی. سوار مترو نیشه با ده زارتومن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۰ دی ۱۳۹۷
حتما بخش خصوصی پر توان و انرژی میتواند در این صنعت نوین بهتر گام بردارد و به گسترش خطوط مترو در شهرها کمک کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۰ دی ۱۳۹۷
بخش خصوصی تو این زمینه ها نمیتونه. هرچند بررسی کنید میبینید خیلی جاها بخش های دولتی بهتر از خصوصی عمل کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
روابط عمومی شرکت خصولتی که میخواد مترو رو در دست بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
بد هم نیست شاید بخش خصوصی بهتر و سریعتر و شاید هم ارزانتر از دولت و چه بسا رقابتی تر هم بتواند کار کند و به آبادانی شهرها کمک کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
قالیباف مرد کار بود و بس
چند وقتیه اصلا نمیفهمیم شهردار کیه
هرکی یه خودی نشون میده و میره چون پاکار نیست
بلکه بلد نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
تنها موردي كه فعلا ارزان است ،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اگه گرون بشه دیگه سوار نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
خصولتی و خصوصی فرق چندانی ندارند .
سرمایه داری مشکل ما نیست .
مشکل ما خلع قوانین برای نظام مبتنی بر سرمایه داری است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۰ دی ۱۳۹۷
مگه دلارو گرون نکردن مگه الان مایحتاج مردم گرون نیست ؟! مگه الان کم بمردم ظلم میکنن حالابلیت متروروهم گرون کنند. .چراناراحت باشیم وضعمون که خوبه بچه هامون که سرکارند بیکارنیستند
چه مشکلی داریم؟!!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اگه بشه مردم باید مترو را تحریم کنند
Iran (Islamic Republic of)
هلو
۱۲:۴۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
الان حرف 10هزار تومان می‌زنند که بس فردا 5هزار تومن کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
10هزار تومن اگه بشه از کرج تا صادقیه رو پیاده میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
منم پیاده میروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چرا پیاده ؟ دوچرخه بخرید و کلا اتوبان کرج رو با دوچرخه هاتون اشغال کنید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۷
پیاده که نمیری هیچ با التماس تمنا درخواست مترو می‌کنی ده هزار تومان. که هیچ پانزده هزار تومان میدید من اوایل سال پوشک می‌گرفتم 5000 راستش بخوای یه خوردی سخت بود برام
اگه اون روزا بهم میگفتن چند ماه دیگه 18000تومان میشه باورم نمیشد که هیچ با خودم عهد میکردم دیگه نمی خرم
الان دیروز رفتم با التماس خریدم کلی هم خدا رو شکر کردم که تونستم بخرم
Germany
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چند وقت پیش پست زده بودید ایران ارزان ترین بلیط متروی جهان را دارد و با چندتا کشور پیشرفته مقایسه کرده بودید بخاطر این بود پس، میزان درآمد مردم ایرانو با اون کشورها هم مقایسه کنید بعد بگید ارزونه یا گرونه البته مردم منظورم واقعا مردمه نه اونایی که حقوقای نجومی میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
من یک فکر بهتر دارم برای حل مشکل بودجه:

1- به جای افزایش بلیط مترو، حقوق اعضای شورای شهر کم بشه

2- چرا مالیات خودروها را زیاد نمی کنید و از اون مستقیم برای مترو خرج کنید

3-از خودروهای پلاک شهرستان و ساکنین شهرستان که تهران میان بیشتر مالیات بگیرید و برای مترو خرج کنید

4-جلوی فساد و رشوه را بگیرید

5-ماشین و متورهایی که تو پیاده رو و خلاف پارک می کنند را جریمه بیشتر کنید و خرج مترو کنید

هزار تا راه دیگه، نیازی نیست که پول بلیط بالا بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۰ دی ۱۳۹۷
افزایش بلیط مترو چه ربطی به افزایش مالیات خودرو و مالیات خودروهای شهرستانی داره ماشینهای شهرستانی اکثرشان برای دارو و درمان به تهران می آیند و خدا را خوش میاد از این خودروها مالیات بگیرند برای مخارج مترو ؟ شما هم به فکر خودتان هستید نه مردم مریض و بیمار که فقط کارشان شده رفت و آمد به تهران برای بیماری شان آخه شما جای آنها نیستی که این نظرات را میدهی لطفا به فکر همه باش نه خودت . خودت هم باید از همه بیشتر مالیات بدی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اقا ی مقدار از این ادارت بیمارستان درمانگاه این بخشهای مربوط به همه ایرانه از تهران خارج کنید ان وقت تهران برای خودتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
خدایا خودت بهمون توان بده تا بتونیم پیاده بریم و از دست بخش حمل و نقل عمومی خلاص بشیم
خسته شدیم

خدایا خودت به دادمون برس
چقدر باید تن و بدنمون بلرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
در آلمان حقوق یک کارگر حداقل 2500 یورو است و نرخ بلیط مترو برای یک روز هر چند بار که سوار شوی 2 یورو است یعنی ماهی 60 یورو حدود 2.2 درصد حقوق ماهیانه یک کارگر در ایران حقوق ماهیانه 1200 است مترو 700 و روزی میشود 1400 و ماهیانه 42000 هزار تومان یعنی چیزی حدود 3 درصد حقوق ناچیز کارگر ایرانی همینطوری هم گران است نسبت به درآمد کارگران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
در واگذاری بلیط های مجانی تبعیض اعمال و سوء استفاده می شود.مسئولین رسیدگی کنند.
Germany
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
کدوم مسئول آخه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
آقايان خودشان با ماشين شخصي ميان سر كار و حقوق هاي نجومي دريافت مي كنند : فكر اقشار ضعيف كارگر و كارمند نيستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
همه جای دنیا تا میتونن تسهیلات و یارانه میدن حمل و نقل عمومی اونوقت ما تسهیلات میدیم خودروساز ....خدایا کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
ما دیگه سوار نمیشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
با این مسولین بلیت مترو باید بیشتر از این بشه ده هزار تومان میخوان بکنن که چهار تا صفرش کم شد حدقل یک تومان بگیرن دارن زمینه چهارتا صفر رو که میخوان کم کنن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جلال
۱۰:۱۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اینا میگن 10 هزار تومان ... من و شما به 2 تا 3 هزار تومان راضی بشیم .. ملت حواستون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اینم نتیجه رای دادن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
سال 98 اگر گرون نکنن سال 99 قیمتش رو به 30 هزار تومن افزایش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۷
یعنی چی واقعا
Iran (Islamic Republic of)
حق جو
۱۲:۲۰ ۲۰ دی ۱۳۹۷
همانطور که توی متن هم اومده اگر هزینه مترو بشه هزار تومن اونموقع اسنپ قیمتش ارزونتر حساب میشه و دیگه صفحه نمیکنه کسی با مترو جابجا بشه یه آژانس میگیریم و از فشار مترو هم راحت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۰:۵۳ ۲۰ دی ۱۳۹۷
صفحه نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
مشکلات مردم را کم و حل نمی کنید بیشتر نکنید اینقدر به مردم فشار نیاورید صبر و تحمل مردم هم حدی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
می خواهید مردم را بدبخت کنید ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چه خبره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
کسی مترو سوار نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
مطمعن باشید با ملتی که ما داریم مسافرای مترو بیشترم میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
مردم بدبخت شدین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۰ دی ۱۳۹۷
خودت مگه جز مردم نیستی؟ ژن خوبی نکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۰۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
شورای شهریه که خود شما مردم بهشون رای دادید. اکثرا قشر مرفه و اشراف که ده هزار تومان برای آنها عددی به حساب نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۰ دی ۱۳۹۷
از این ور قیمت مترو رو گرون میکنن از اون ور نرخ کرایه تاکسی و اتوبوسو گرون میکنن از گرون کردن بنزینم که دیگه نگم براتون یهو بگین مملکت تعطیل خیال ما رو راحت کنین دیگه بالاخره باید پول اختلاصا از یه جایی تامین بشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
اگه قیمت بلیط مترو 10000تومن بشه باید به اندازه ده هزار تومن هم خدمات بدن وگرنه با وضع کنونی مترو همین هزارتومن هم زیادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
ناامیدم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۳۷ ۲۰ دی ۱۳۹۷
راست گفته. باید گرون بشه. الآن بقیه ی مردم دارن پول متروسواران رو میدن. این ظلمه. من که راضی نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
خب از مترو استفاده کن تا بهت ظلم نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
از مترو استفاده کن تازه هوا هم آلوده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
amir
۰۹:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
هرکی هرجوری میخواد برای خودش نرخ میزاره ..... چه خبره .... کی به کیه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
جالبه همه جای دنیا نرج حمل ونقل عمومی در حد رایگان وحتی در برخی از کشورها صفره ولی اینجا دارن معکوس عمل می کنند
Germany
کوروش
۰۹:۲۶ ۲۰ دی ۱۳۹۷
پول ناکارامدی مدیران رو هم مردم باید بدهند؟ چرا مترو باید ده هزار کارمند داشته باشد. هزینه هایی که خودتان میدانید را کم کنید مترو بلیطش ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ دی ۱۳۹۷
قیمت 10 هزار تومن رو پیش میکشن که مردم به 3 هزار تومن راضی شن که همونم واقعا زیاده !!!
Iran (Islamic Republic of)
سید علی بهرامی
۰۹:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چه خبره ده هزار تومان دیگه مترو سوار نمی شم
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۰۹:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چه خبره ؟؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۰۹:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۷
چه خبره مگه میخواهیم سوار هواپیما بشیم که قیمت بلیطش ده هزار تومانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۷
می خوان از 3 تومن لذت ببری
آخرین اخبار