پورسید‌ آقایی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تلاش می‌کنیم ورود به محدوده زوج و فرد هم پولی شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: تلاش می‌کنیم که کل محدوده زوج و فرد را برداریم‌ و ورود به آن را در همه روزها منوط‌ به اخذ عوارض‌ کنیم.

تلاش می‌کنیم ورود به محدوده زوج و فرد هم منوط به پرداخت عوارض شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پور‌سید ‌آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پایان چهل و یکمین جلسه‌ شورای شهر‌ تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با حضور‌ در جمع‌ خبرنگاران‌ و با بیان اینکه کلیات طرح جدید ترافیک با موافقت‌ اکثریت‌ اعضا رأی آورد، اظهار کرد: روز سه‌شنبه‌ مواد مختلف این طرح‌ مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت‌.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه پیشنهاداتی در خصوص کم و زیاد شدن برخی موارد بود، اظهار کرد: این موارد روز سه‌شنبه بررسی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص‌ سهمیه‌ گروه‌های ذی‌نفع‌ گفت: همه مردم ذی‌نفع هستند‌ و چارچوب‌ کلی طرح به این شکل است که همه‌ افرادی که وارد محدوده طرح ترافیک‌ می‌شوند به میزان‌ آلا‌یندگی خودرو و معاینه فنی‌ باید عوارض‌ روزانه پرداخت کنند.

پورسید‌ آقایی با تأکید بر اینکه برخی از موارد استثنا‌ئات قانونی است، خاطرنشان کرد: در مصوبه‌ برای موارد خاصی‌ چون جانبازان و معلولان‌ تخفیفات خاصی در نظر گرفته شده است و برا ی گروه‌هایی مانند رانندگان وانت‌بار که شغلشان‌ ایجاب‌ می‌کند در محدوده طرح ترافیک باشند هم تخفیفا‌تی پیش‌بینی شده است، اما هزینه ورود به طرح برای سایرین‌ کاملاً برابر است و فرقی بین نهادها و سهمیه دولتی‌ها و کسانی که روزانه می‌خرند وجود ندارد.

پور‌سید‌ آقایی در پاسخ به سئوالی در خصوص سرنوشت برچیده شدن طرح زوج و فرد گفت: ما تلاش‌ می‌کنیم طرح را به سرانجام برسانیم‌ که بر اساس آن به جای اینکه 3 روز پلاک‌های زوج و 3 روز پلاک‌های فرد رایگان باشند، کل زوج و فرد را برداریم‌ و ورود به آن را در همه روزها منوط‌ به اخذ عوارض‌ کنیم.

وی با بیان اینکه شورای عالی ترافیک اجرای این طرح در موقعیت‌ فعلی را صلاح ندید‌، خاطرنشان کرد: ما در ابتدا پیشنهاد عوارضی‌ شدن به صورت روزانه‌ را قرار است در طرح ترافیک اجرا کنیم و بعد از گذشت 3 ماه از اجرا که گزارش عملکرد‌ این موضوع را به شورا‌ گزارش کردیم‌، در صورتی که همه اعضای شورا قانع شدند و این طرح در کاهش ترافیک موفق بود، آن را در منطقه زوج و فرد هم اعمال خواهیم کرد.

پورسید‌ آقایی با بیان اینکه طرح ترافیک در هیچ‌ یک از ساعات روز پنج‌شنبه اجرا نمی‌شود، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در شورای ترافیک، به این علت که پنج‌شنبه‌ها طرح ترافیک از ساعت یک ظهر به بعد آزاد می‌شد، معابر شهر قفل می‌شد. لذا پیش بینی می‌کنیم که ترافیکی که در بعدازظهرها شکل می‌گیرد در ابتدای روز پخش می‌شود و در نهایت در روزهای پنج‎شنبه ترافیک روانتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
ای بابا یعنی پولشون جدا حساب میشه از طرح ترافیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
یعنی پولی میشه ؟ !!!!
چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
یعنی پولی میشه ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
پارک کردن ماشین ها سر خیابان ها ،کوچه هاشهر ممنوع می باشد.
اولین بار پلیس ها تذکر بدهند.
برای بار دوم جریمه نقدی می شوند ۵۰ هزار تومان
برای بار سوم گوهینامه ماشین باطل می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
امیدوارم اینم مثل جلو و عقب کشیدن ساعتا نشه که از اول فروردین تا آخر شهریور
آخرین اخبار