مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین :

دریافت مجوز فعالیت مهد‌های کودک از بهزیستی الزامی است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: مهدکودک‌هایی که بدون مجوز از بهزیستی فعالیت دارند باید در اسرع وقت برای دریافت مجوز‌های قانونی اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان گفت: سازمان بهزیستی کشور موظف است براساس مقررات بند یک ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی و دولت مصوبه ۲۷ بهمن سال ۸۰، درخواست متقاضیان مهد‌های کودک را بررسی کند و مدیران مهد‌های کودک موظفند برای فعالیت از این نهاد مجوز دریافت کنند.

بیدخام با بیان اینکه تنها مهد کودک‌های قانونی باید به نگهداری از کودکان زیر سن دبستان اقدام کنند، اضافه کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌های تحت عناوین مختلف به صدور چنین مجوز‌هایی اقدام می‌کنند که بر این اساس، مراکزی شبیه به مهدکودک ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی که قصد تاسیس مهدکودک برای کارمندان مجموعه خود را دارند باید از طریق قوانین بهزیستی اقدام کنند و در این رابطه هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی و دارنده مجوز شبه مهد‌های کودک باید در اسرع وقت و براساس قوانین موجود برای دریافت مجوز اقدام کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یکی از چالش‌های موجود را صدور مجوز از سوی دستگاه‌های غیر مرتبط دانست و گفت : توجه به این موضوع با توجه به فاکتور‌های آموزشی، بهداشتی، تغذیه‌ای در این مراکز امری ضروری است .

بیدخام به اهمیت مراکز مهدکودک‌ها در رشد و اعتلای کودکان تاکید و اضافه کرد: رشد همه جانبه و یکپارچه کودکان از دغدغه‌های اصلی خانواده به حساب می‌آید و باید در این خصوص نظارت جدی بر کیفیت آموزش و استاندارد بودن این نوع مکان‌ها لحاظ شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم با نظارت قانونی، کیفیت نگهداری کودکان، میزان شهریه دریافتی و بهداشتی مهد‌های کودک در پیشگیری از بروز مشکلات و آسیب‌های احتمالی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.