حفظ حریم بناهای تاریخی باید در اولویت میراث فرهنگی باشد

عضو شورای اسلامی بافران با ابراز گله مندی از وضعیت اسفبار حریم بنای تاریخی این شهر بر نظارت و توجه بیشتر مسئولان میراث فرهنگی به بناهای تاریخی تاکید کرد.

محمدرضا عربان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به اینکه همه آثار فرهنگی وباستانی حریم دارند گفت: علی رغم مکاتبات صورت گرفته با میراث فرهنگی و گردشگری نایین در خصوص حفظ حریم قلعه رستم بافران متاسفانه زمینی که با کاربری باغ ایجاد شده خلاف قانون است و ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی باید بر اساس قانون باشد.

وی با ابراز گله مندی از میراث فرهنگی نایین افزود: بعضی از مسئولین به فکر میزهای خود هستند قانون به میراث فرهنگی این اجازه را داده تا به متخلفان طبق ماده های قانون برخورد کنند.

این عضو شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مرمت و بازسازی بیان نمود: اولویت ما مرمت و حفظ بنای تاریخی قلعه رستم است که پیگیری های در خصوص مرمت و بازسازی قلعه رستم انجام شده ، سرمایه گزار نیز آماده شروع به کار می باشد که آخرین مرحله ای که از میراث فرهنگی برای بازدید از این اثر تاریخی آمدند پس از پیدا شدن تکه سفالی در این بنا احتمال اینکه این اثر به عنوان یک میراث باستانی تلقی شود وجود دارد واگر باستانی بودن قلعه تایید شود هیچ کاری نمی توانیم بکنیم.

عربیان در پاسخ به اینکه ثبت اثر تاریخی یخچال سنتی بافران در چه مراحلی است گفت: یخچال سنتی بافران مالک خصوصی دارد که مذاکراتی را با مالک در خصوص واگذاری این اثر تاریخی ترتیب داده که امیدواریم به زودی در خصوص ثبت این اثر اقدام کنیم .

وی تاکید کرد: مالک تا زمانی که مراحل ثبت در حال انجام می باشد باید بر حفظ این اثر توجه داشته باشد.

 

انتهای پیام/م

 

مرمت و بازسازی قلعه رستم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.