وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی اقدامات ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف افزایش شفافیت است

شفافیت رویکرد عمومی دولت استبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه) در حاشیه جلسه هیأت‌دولت و در جمع خبرنگاران گفت: شفافیت رویکرد عمومی دولت است و تمامی اقدامات ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف افزایش شفافیت است.

صالحی  در رابطه با شفاف سازی فرآیند تولید کالای فرهنگی گفت: همان طور که اشاره کردیم بحث شفافیت رویکرد عمومی دولت و به طور خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ما در حوزه‌های مختلف این بحث شفافیت را دنبال کرده‌ایم، برخی از این شفافیت‌ها به ثمر نشست و بخشی از آن در ماه‌های آینده به ثمر می‌نشیند.

وی با اشاره به آخرین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افزایش شفافیت گفت: اعلام عمومی ترازهای مالی، علنی شدن فرآیندهای تصمیم گیری، شفافیت در برگزاری شوراهای موجود نظیر شورای کتاب و آنلاین شدن اعطای مجوزها از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای افزایش شفافیت در این وزارتخانه است. گام دوم ما فرآیند تصمیم سازی در فضای وزارت فناوری و گسترش رسانه علنی می‌کنیم که این در ماه‌های بعد اعلام خواهد شد.

صالحی افزود:‌ شوراهایی که در بخش های مختلف وزارت ارشاد وجود دارند به طور مثال در حوزه کتاب،‌ نمایش، صدور مجوزها و همه حوزه‌های دیگر شوراها تصمیمات خود را مشخص کرده و برای افزایش شفافیت، امکان دسترسی آزاد اطلاعات پدیدار می‌شود؛ مراحل همه مجوزها به صورت آنلاین نشان داده خواهد شد و  مجوزهای صادر شده  در معرض دید عمومی قرار می‌گیرد، یک مجموعه و بسته نسبتا قابل توجهی را در مسیر شفافیت داریم که بخشی از این شفافیت عمل شده و ان شاءالله بخش‌های دیگر آن در ماه‌های آینده عمل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار