تولید ۷۰۰ تن زباله در استان قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: هر فرد در استان روز انه ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند که این میزان در مجموع در روز به ۷۰۰ تن می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه بررسی مشکلات سایت پسماند محمد آباد با اشاره تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در استان گفت: زباله‌های ۱۷ شهر و ۲۴۰ روستای استان به سایت محمد آباد منتقل می‌شود.

فرخ زاد با اشاره به مشکلات سایت محمد آباد اضافه کرد: شهرداری‌ها به پیمانکار این سایت بدهکارند و این موضوع باعث شده است تا پیمانکار با مشکلات پرداخت حقوق به کارمندانش مواجه شود.

وی با بیان اینکه مجموعه سایت محمد آباد ۱۰۰ هکتار است، گفت: باید برای بهینه کردن هزینه‌ها در این سایت تغییر مدیریت صورت بگیرد و امروز تصمیم بر آن است که مدیریت این سایت به شهرداری قزوین سپرده شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: در حال حاضر به ازای هر کیلو گرم زباله شهرداری‌ها موظفند بیست تومان و روستا‌ها ده تومان به شرکت نصر محمد آباد بدهند که البته هر شهرداری مبالغی را به این شرکت بدهکار است.

فرخزاد افزود: به هیچ عنوان در این سایت پسماند پزشکی و صنعتی منتقل نمی‌شود و پسماند‌های جامد و مایع استان‌های همجوار هم پذیرفته نخواهد شد.

وی عنوان کرد: اداره کل محیط زیست کار نظارت بر دفن زباله و بازرسی از این سایت را در طور شبانه روز انجام می‌دهد.

داودی عضو شورای شهر قزوین هم گفت: اگر می‌خواهیم این سایت به طور اصولی به کار خود ادامه دهد باید علاوه بر بحث بازیافت روی موضوع تولید انرژی هم سرمایه گذاری کرد و مطمئنا نصب سیستم‌های نوین می‌تواند به این موضوع کمک کند.

صفری شهردار قزوین هم گفت: با داشتن لند فیلد بهداشتی شیرابه‌های زباله در این سایت کنترل می‌شود.

صفری افزود: سالانه ۴۰ میلیارد تومان برای زباله‌های استان هزینه می‌شود در حالی که تاکنون هیچ درآمدی از آن حاصل نشده است.

انتهای پیام/ک

جلسه بررسی مشکلات سایت پسماند محمد آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار