معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور:

باغ عباس آباد شاهکار بشری است/ ثبت ملی و جهانی ۹ باغ ایرانی

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: باغ آبی و تاریخی عباس آباد شاهکار نبوغ بشری و از باغ‌های شاخص ایرانی به شمار می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد حسن طالبیان شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی ظرفیت های میراث فرهنگی شرق مازندران در ساری، با اشاره به ظرفیت های باغ عباس آباد بهشهر گفت: در این راستا پرونده مهم باغ ایرانی تشکیل شده است و حدود ۹ باغ در ایران پرونده قرار گرفته است.

وی افزود: باغ کوروش مادر باغ های ایرانی است و باغ دولت آباد، پهلوان تور یزد، باغ چهل ستون، باغ اکبریه و باغ عباس آباد از جمله باغ های ایرانی به شمار می رود.

وی به ویژگی باغ عباس آباد اشاره و اضافه کرد: باغ عباس آباد، باغ آبی و تاریخی و از باغ های شاخص دوره صفویه به شمار می رود و شاهکار نبوغ بشری است و اگر اتفاقی برای هر یک از ۹ باغی ایرانی رخ دهد، پرونده باغ های ایرانی به فنا خواهد رفت.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: باغ عباس آباد بهشهر برای کشور فوق العاده حیاتی است و انتظار مدیریت از جمهوری اسلامی درباره باغ های ایران است.

وی گفت: باید عرصه و واگذاری های نامناسب در باغ عباس آباد جلوگیری شود زیرا این باغ آبروی ملی محسوب می شود و دارای افق ملی و جهانی شده است و باید تعهدات خود را درباره باغ انجام دهیم.

طالبیان با اظهار اینکه همه برای حفظ و نگهداری باغ عباس آباد کمک کنند تصریح کرد: بخش های مختلف مانند منابع طبیعی، محیط زیست و غیره درباره باغ مسئولیت دارند و هرگونه اقدام نامناسب و ساخت و سازهای بی مورد سبب می شود تا ثبت جهانی ۹ باغ ایرانی به خطر افتد.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور یادآور شد: باغ میراثی عباس آباد ثروت ملی است و ساخت و سازها در حاشیه آن باید قلع و قمع شود و ساماندهی مناسب صورت گیرد.

باغ میراثی عباس آباد ثروت ملی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.