سفر زمستانی به جزیره کیش + تصاویر

بهترین زمان سفر به کیش به لحاظ دارا بودن هوای مطلوب زمستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،کیش برای اکثر گردشگران با سلیقه‌ها و علاقه‌های مختلف یک مقصد ایده‌آل است؛ از افراد شیفته مراکز خرید مدرن و تفریحات هیجان‌انگیز و مفرح گرفته تا افرادی که به دنبال یافتن مکانی زیبا و آرامش‌بخش هستند.

استراحت و تفریح در سواحل نقره فام و مرجانی مروارید خلیج فارس که مأمن ماهی‌های رنگارنگ و زیبا هستند و دریایی با آبی به زلالی اشک چشم، هر گردشگری را برای سفر به این جزیره که یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است، ترغیب می‌کند.

سفر زمستانی به جزیره کیش

از سوی دیگر در سال‌های اخیر زمینه استفاده از تفریحات جذاب و لذت‌بخشی در این جزیره ایجاد شده که برخی از آن‌ها تنها مختص کیش هستند.

تمام این موارد باعث می‌شود هر فردی وسوسه شود، حتی برای یک بار هم شده، سفری به این جزیره داشته باشد. سفر به کیش در بهترین زمان ممکن باعث می‌شود بیشترین بهره را از سفر خود ببرید.

البته بهترین زمان سفر به این جزیره بسته از هدف شما از سفر به آن متفاوت است و برای همه افراد یکسان نیست. در ادامه به بررسی این موضوع از ابعاد مختلف می‌پردازیم.

بهترین زمان از نظر آب و هوا

مناسب‌ترین زمان برای سفر به کیش از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین (نهایتا اواخر اردیبهشت) است؛ البته ممکن است حتی در ماه فروردین (پرمسافرترین ماه در کیش) گرمای هوا برای برخی از افراد قابل تحمل نباشد. در اردیبهشت ماه هم که هنوز رطوبت هوا آنچنان زیاد نشده، آب دریا سرد است و گاهی اوقات نسیم باد خنک در شب‌ها هوای این جزیره را بهاری می‌کند.

سفر زمستانی به جزیره کیش

در این ماه‌ها هوای کیش در بهترین حالت است و مناسب‌ترین مکان برای تجربه هوای بهاری در زمستان است؛ البته در کل هوای کیش اغلب اوقات گرم و مرطوب است؛ اما در این ماه‌ها دما و رطوبت جزیره به حداقل میزان خود می‌رسد.

متوسط دمای کیش در این ماه‌ها معمولا بین ۱۹ تا ۲۲ درجه متغیر است. چنانچه برای لذت بردن از دریا و ساحل بی‌نظیر کیش می‌خواهید به این جزیره سفر کنید.

تابستان اصلا فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست، زیرا گاهی اوقات رطوبت هوا در این فصل به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد و حتی نفس کشیدن برای شما دشوار می‌شود.

سفر زمستانی به جزیره کیش

جزیره کیش

توصیه می‌کنیم اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید، زیرا در این فصل معمولا هم جزیره خلوت است، هم هوای جزیره مطلوب است و هم معمولا تور‌های ویژه ارزان‌قیمتی نیز در این ماه ارائه می‌شود.

 

سفر زمستانی به جزیره کیش

 

در ادامه لازم به ذکر است در صورتی که می‌خواهید از تفریحات دریایی مانند شاتل، بانانا، غواصی، قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی استفاده کنید، حتما در زمانی سفر کنید که مطمئن هستید دریا طوفانی نیست. برای اطمینان از این موضوع قبل از سفر خود سرعت وزش باد را در روز‌هایی که در کیش هستید، کنترل کنید.

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها کیش

این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جا‌های دیدنی کیش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید.

در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

سفر زمستانی به جزیره کیش

در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب‌ترین جا‌های دیدنی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت ۲ هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است.

سفر زمستانی به جزیره کیش

در این بوستان به غیر از آهو چند گونه‌های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می‌شوند، ولی آهو‌ها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می‌شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می‌کنند.

کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می‌توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

کاریز واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده. قنات قدیمی کیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روز‌ها با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است.

سفر زمستانی به جزیره کیش

این جاذبه گردشگری کیش با امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. از وسعت شهر زیرزمینی کاریز که بگذریم، چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده است.

شهر حریره کیش

شهر حریره نیز یکی از مکان‌های دیدنی کیش است . شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می‌باشد.

سفر زمستانی به جزیره کیش

این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعت سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان  است.

در قسمت شمال این منطقه ساختمان‌های بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته یک شهر وجود دارد که از آن دیواره‌ها و سقف‌های به جای مانده است.

باید در پایان گفت بهترین لحظه های خوش خود و خانواده تان را با سفر به کیش تجربه کنید.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
دمتون گرم خیلی خوب بود