با مخترعین ایرانی؛

دستگاه هوشمندی که محیط زیست را نجات می‌دهد

گروهی از محققان موفق بهت ولید دستگاهی جدید برای تفکیک انواع زباله‌ها شده‌اند.

دستگاه هوشمندی که محیط زیست را نجات می‌دهدبه گزارش خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان در کنار طرح‌هایاستارت آپی سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات ساخته شده در این شرکت‌ها بپردازد.

گروهی از دانشجویان دانشگاه همدان و در پارک علم و فناوری این دانشگاه موفق به تولید اولین دستگاه تفکیک زباله هوشمند در کشور شده‌اند.

این دستگاه تفکیک زباله هوشمند می‌تواند زباله‌های  فلزی، شیشه‌ای،  پلاستیکی و  چوبی را از یکدیگر تفکیک کند و در راستای حفاظت از محیط زیست قدم بردارد .

به گفته محققان این پروژه، دستگاه هوشمند تفکیک زباله دارای نمایشگری است و در آن نمایشگر برنامه‌ای مخصوص برای تفکیک زباله‌ها  قرار گرفته است.

در کمتر از چند دقیقه زباله‌های خود را تفکیک کنید

 

مدیر این پروژه در گفتگو با خبرنگارحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هر یک از افراد می‌توانند انواع زباله‌ها اعم از چوبی، فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی را در داخل این دستگاه قرار داده سپس برنامه خاص و زمانبندی مخصوصی را به این دستگاه بدهند تا بر اساس آن برنامه زباله‌ها تفکیک شوند.

 وی ادامه داد: برای مثال اگر بخواهید زباله‌های چوبی را از  زباله‌های فلزی جدا کرد باید برای این دستگاه برنامه‌ای  خاص را تدوین کرده و در کمتر از چند دقیقه شاهد زباله‌های تفکیک شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار