افزایش ۳۵ درصدی حمایت کمیته امداد از خانوار‌های نیازمند در خوزستان

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان، از افزایش ۳۵ درصدی حمایت کمیته امداد از خانوار‌های نیازمند در استان طی ۹ ماه امسال خبرداد.

افزایش ۳۵ درصدی حمایت کمیته امداد از خانوار‌های نیازمند در خوزستانمحمدرضا علی‌پورخدادادی، معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: پس از بوجود آمدن مشکلات اقتصادی در کشور از اواخر سال گذشته و در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از افزایش قیمت‌ها بر اقشار آسیب پذیر با پیگیری ریاست کمیته امداد کشور و اعتماد مجلس شورای اسلامی و دولت، مجوز حمایت از ۶۰۰ هزار خانواده درسطح کشور در قالب تبصره ۱۴ به امداد امام داده شد که با تلاش امدادگران، حدود ۳۱ هزار خانوار از این سهمیه به استان تخصیص یافته و تحت حمایت قرار گرفتند.

وی افزود: اجرای این تبصره در استان افزایش ۳۵ درصدی خانواده‌های تحت حمایت امداد خوزستان را در پی داشته به طوری که در حال حاضر، حدود ۱۴۰ هزار خانوار باجمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر در قالب کمک معیشت بگیر و چند خدمتی در استان خوزستان تحت حمایت قرار گرفته اند.

محمد رضا علی‌پورخدادادی تصریح کرد: خدمات مختلف کمیته امداد امام (ره) مبتنی بر سه اصل عدالت محوری، اثربخشی و رضایتمندی بارویکرد کاهش فقر و توانمندسازی اصلی‌ترین رویکرد این نهاد مقدس می‌باشد.

علیپور خدادادی اظهار داشت: در دوره مدیریت فتاح، اقدامات تحولی در دستور کار قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به نهضت تامین مسکن نیازمندان با استفاده از ظرفیت سپاه، خیریه ها، شرکت‌ها و صنایع و استانداری‌ها در قالب تفاهم نامه و با هدف هم افزایی منابع اشاره نمود.

وی ادامه داد: همچنین صفرشدن خانواده‌های پشت نوبت حمایت، صف جهیزیه و وام کارگشایی، تامین لوازم ضروری زندگی در مناطق محروم و روستا‌های فاقد برق نیز از دیگر اقدامات تحولی در دوره جدید می‌باشد.

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در نه ماهه سال ۹۷ با اولویت قرار دادن مناطق محروم و کم برخوردار ۲۰۰ میلیارد ریال وام کارگشایی، ۲۰۲ میلیارد ریال کمک‌های درمانی، ۹۵ میلیارد ریال کمک به امر ازدواج، ۵۰ میلیارد ریال پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مجریان طرح‌های اشتغال، ۳۰ میلیارد ریال کمک موردی و ۲۹ میلیاردریال کمک به رفع سوتغدیه کودکان زیر ۵ سال که مبلغی بالغ بر ۶۰۶ میلیارد ریال بوده برای این مناطق اختصاص داده شد.

علیپور خدادادی اضافه کرد: همچنین کمک معیشت پرداختی مددجویان در ۹ ماهه امسال که از اواخر سال گذشته ۳ برابر افزایش یافته، بیش ۲۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/و

اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به مناطق محروم و کم برخوردار

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار