در صورتیکه تعطیلی دولت آمریکا ادامه یابد احتمال لغو برنامه سفر رئیس‌جمهور این کشور به اجلاس جهانی داووس وجود دارد.

احتمال حضور نیافتن ترامپ در اجلاس امسال داووسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در صورتیکه بن‌بست بوجود آمده میان کاخ‌سفید و دموکرات‌های کنگره بر سر تعطیلی دولت فدرال آمریکا ادامه یابد، احتمالا برنامه سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به اجلاس جهانی داووس در سال جاری لغو خواهد شد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از مقامات دولتی ناشناس اعلام کرد کاخ سفید در حال بررسی لغو سفر این ماه رئیس جمهور آمریکا به اجلاس سالانه اقتصادی داووس در سوئیس است و این در صورتی است که مسئله تعطیلی دولت آمریکا تا 22 ژانویه حل نشود.

روز گذشته رئیس جمهور آمریکا نشستی با نانسی پلوسی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اقلیت سنا داشت. پس از آن شومر و پلوسی به خبرنگاران اعلام کردند که ترامپ با کوبیدن ضربه محکمی بر روی میز، نشست مشترک مربوط به تامین بودجه ساخت دیوار مرزی را ترک کرد. رئیس جمهور آمریکا حتی به سران دموکرات سنا و مجلس نمایندگان گفته بود در صورتیکه آنها پیشنهاد او را مدنظر قرار ندهند، موضوعی برای بحث با آنها ندارد.

با این حال، کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوی‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد دموکرات‌ها آنچه را در نشست مشترک با ترامپ اتفاق افتاده، بد جلوه داده‌اند و روایت آنها از این نشست را شرم‌آور دانست.

اختلاف میان ترامپ و دموکرات های کنگره بر سر لایحه  تامین بودجه ساخت دیوار مرزی و خودداری ترامپ از امضای آن باعث تعطیلی دولت فدرال آمریکا به مدت سه هفته شده است. ترامپ می گوید تا زمانی که در لایحه بودجه مبلغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (5 میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد. این در حالی است که کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار