با وجود تعطیلی دولت آمریکا، ترامپ همچنان به فشار خود برای حفاری نفتی در آلاسکا ادامه می‌دهد

با وجود تعطیلی دولت آمریکا دونالد ترامپ به فشار خود برای گسترش حفاری‌های نفتی در زمین‌های متعلق به دولت فدرال در آلاسکا ادامه می‌دهد.

با وجود تعطیلی دولت، ترامپ همچنان به فشار خود برای حفاری نفتی در آلاسکا ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با آنکه تعطیلی دولت آمریکا فعالیت بسیاری از ادارات دولتی را متوقف کرده و سبب شده وزارت کشور مجبور شود پارک‌های ملی را ببندد، ترامپ به فشار خود برای گسترش حفاری‌های نفتی در زمین‌های متعلق به دولت فدرال در آلاسکا ادامه می‌دهد.

اداره مدیریت زمین آلاسکا، بخشی از وزارت کشور آمریکا، در نظر دارد برای برنامه گسترش توسعه نفتی در «نشنال اُیل ریزرو» (ذخایر نفت ملی)  نشستی برگزار کند.

تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین هفته خود شده است. تعطیلی که ناشی از به توافق نرسیدن رئیس‌جمهور با دموکرات‌های کنگره بر سر لایحه بودجه ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک است؛ دیواری که یکی از تعهدات مهم انتخاباتی ترامپ بود. نه اداره دولتی، از جمله وزارت کشور که اجازه حفاری در زمین‌های عمومی برای نفت و گاز به عهده آن است، تا حدود زیادی تحت تاثیر این تعطیلی قرار گرفته است.

براساس آمار وزارت انرژی آمریکا، تولید نفت خام آلاسکا در طول سال‌ها کاهش یافته است. در سال 1988، تولید نفت خام در روز بیش از 2 میلیون بشکه بود؛ اما آخرین اطلاعات موجود مربوط به ماه اکتبر سال گذشته میلادی است که نشان می‌دهد تولید روزانه آن به 487 هزار بشکه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار