تاجر سرشناس آمریکایی: نباید در عربستان سرمایه‌گذاری کنیم

یک تاجر سرشناس آمریکایی ضمن اشاره به ماجرای قتل وحشیانه خاشقجی، گفت: اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی نیست.

تاجر سرشناس آمریکایی: نباید در عربستان سرمایه‌گذاری کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارک موبیوس، سرمایه‌گذار سرشناس آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت Mobius Capital Partners، در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» با انتقاد از عربستان به دلیل قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، گفت: اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی نیست.

موبیوس در این باره گفت: قتل خاشقجی، وضعیت بسیار بدی (ایجاد کرده) است و به همین دلیل من فکر می کنم ما نباید در عربستان سعودی سرمایه گذاری کنیم، مگر اینکه تغییرات چشمگیری در این باره صورت بگیرد.

خاشقجی دوم اکتبر سال 2018 میلادی، پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض در ابتدا منکر هرگونه اطلاعی درباره سرنوشت این روزنامه نگار شد و مدعی بود او پس از خروج از کنسولگری ناپدیده شده است. در پی فشارهای سران و رسانه های جهان، عربستان سعودی در نهایت وادار شد به قتل خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری اعتراف کند. در حالی که همه شواهد و قرائن حاکی از آن است که قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان صورت گرفته است، ریاض این جنایت را به گردن «گروهی خودسر» انداخته است.

رژیم سعودی تاکنون چندین تبعه عربستانی را در ارتباط با این قتل بازداشت کرده است، اما از اذعان به دست داشتن بن سلمان در این جنایت خودداری می کند.

شماری از تجار جهان تاکنون طرح های سرمایه گذاری خود را در عربستان به دلیل ماجرای قتل خاشقجی به حال تعلیق درآورده اند. با وجود این، برخی سرمایه گذاران غربی همچنان به روابط تجاری خود با حکومت سعودی ادامه می دهند.

موبیوس همچنین در ادامه گفت: افزون بر ماجرای قتل خاشقجی، بهای پایین نفت نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که عربستان سعودی با آن دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار