مدیریت معادن درکرمان ضعیف است

استاندار کرمان گفت: کرمان استان معدنی است و مرتب آمار فعالیت های معدنی اعلام می شود اما از سوی دیگر جزو استان‌های فقیر کشور درمدیریت معادن هستیم.

مدیریت معادن درکرمان ضعیف استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فدایی استاندار کرمان در نشست شورای معادن استان کرمان که در استانداری کرمان برگزارشد، گفت: براساس مطلبی که اخیرا اعلام شده، ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان جزو ۴ دهک پایین جامعه هستند و درآمد سرانه استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

وی افزود: از عملکرد سرمایه گذار معدن ظفتک شهرستان ریگان در ۴ سال گذشته راضی نیستیم و باید از این پتانسیل برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در منطقه استفاده کرد که محقق نشده و خیلی امیدوار نیستیم این شرکت کار را خوب پیش ببرد.

وی اظهار داشت: اگر گل گهر سیرجان بیاید با توجه به سابقه کار و موفقیتش در سیرجان امید بیشتری داریم.

فدایی عنوان کرد: نتیجه می‌گیریم مدیریت معادن ضعیف است و شورای معادن خوب تصمیم گیری نمی‌کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید سیاست گذاری شود که امکانات به هیچ وجه معطل نماند، گفت: اگر در حوزه معادن، سرمایه گذار ۳۰ درصد از برنامه زمان بندی عقب افتاد، قرارداد لغو، برآورد هزینه و کار به سرمایه گذار جدید واگذار شود و هزینه‌های کارشناسی شده به سرمایه گذار قبلی پرداخت شود. (این پیشنهاد مصوب شد)

استاندار کرمان گفت: سازمان صنعت و معدن در جلسه آینده شورای معادن مجوز‌های بهره برداری و اکتشافات را ارائه و اعلام کنند هر کدام در چه مرحله‌ای از کار است.

انتهای پیام/ح

مدیریت معدنی در کرمان ضعیف بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار