مدیرعامل شهر جدید پرند خبر داد؛

پرونده مسکن مهر پرند تا شهریور ۹۸ بسته می‌شود/ اتصال مترو به پرند در آینده‌ای نزدیک

وطن‌خواهی، گفت: پرونده واحد‌های باقی مانده مسکن مهر تا شهریور ۹۸ بسته می‌شود.

پرونده مسکن مهر پرند تا شهریور ۹۸ بسته می‌شود/ اتصال مترو به پرند در آینده‌ای نزدیکبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شهر جدید پرند در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر جدید پرند با بیان اینکه این شهر در ۳۵کیلومتری شهر تهران واقع شده است، اظهار کرد: دسترسی این شهر به آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و قطار باعث شده که ظرفیت‌پذیری بسیار بالایی برای جمعیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌گذاری برای شهر جدید پرند ۱۳ میلیون نفر است، گفت: در جنوب شرقی پرند فرودگاه امام(ره) قرار دارد و با توجه به آنکه مجموعه گردشگری ایرانیان و منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی(ره) در نزدیکی این شهر قرار دارد، میزان جمعیت پذیری و سکونت پذیری در این شهر باید افزایش یابد.

وطن‌خواهی با بیان اینکه بیش از یک سوم شهر پرند مسکن مهر است، افزود: ۹۶ هزار واحد مسکن مهر در پرند هدف‌گذاری شده است که ۷۰ هزار واحد از این میزان تحویل داده شده و ۲۶ هزار واحد باقی مانده است و ۱۳ هزار واحد از این واحدهای باقی‌مانده به دلیل نداشتن خدمات آب، برق و گاز امکان تحویل به متقاضیان را ندارد.

مدیرعامل شهر جدید پرند افزود: تمام امکانات و خدمات روبنایی و زیربنایی ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر تکمیل است و امیدواریم تا دهه فجر این واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

وی اظهار کرد: یک مجموعه ۸۸ هکتاری برای ساخت مسکن اقشار متوسط در شهر جدید پرند در نظر گرفته شده که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و ما خوشبختانه با سرمایه‌گذاران متعهد قرارداد منعقد کرده‌ایم.

وطن‌خواهی اظهار کرد: پرند سالانه ۲۳ تا ۲۴ درصد رشد جمعیتی دارد و میزان جمعیت پذیری این شهر بسیار خوب است.

مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده ۲۶ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده را تا شهریور ۹۸ تحویل خواهیم داد، گفت: در صورت همکاری دستگاه‌ها‌ی خدمات‌رسان و تکمیل آب، برق و گاز این واحدهای مسکن مهر به زودی انجام می‌شوند.

وطن‌خواهی اظهار کرد: شهر پرند پایلوت شهر ریل‌پایه قرار دارد و به همین دلیل روزانه ۲۲ رام قطار مردم را به پرند و تهران منتقل می‌کند البته در آینده‌ای نزدیک ایستگاه متروی خط ۳ را به پرند متصل و یک خط متروی تبادلی را در این شهر راه‌اندازی خواهیم کرد.

مدیرعامل شهر جدید پرند توضیح داد: ۱۰ مرکز محله را با همکاری و مشارکت بخش خصوصی ساخته‌ایم و سایر خدمات روبنایی از جمله مساجد، مراکز فرهنگی و تجاری و فضای سبز را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی اظهار کرد: ۳۹ باب مرکز آموزشی ساخته شده و ۴ باب مرکز آموزشی دیگر در دست احداث است، همچنین ۹ فضای سبز ساخته شده و ۶ فضای سبز دیگر در دست احداث است.

مدیرعامل شهر جدید پرند به مشکل قیر یارانه‌ای برای واحد‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر و محوطه‌سازی این واحد‌ها با مشکل قیر روبه‌رو هستیم که وزیر راه و شهرسازی برای رفع این مشکل گفت؛ در لایحه ۹۸ مشکلات مسکن مهر را مطرح کرده‌ایم که امیدواریم در سال آینده این مشکلات برطرف شود.

وطن‌خواهی درباره کم‌کاری بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات گله‌مند بود که وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام مسکن مهر در این جلسه اعلام کردند مشکل تسهیلات به زودی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار