معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست؛

فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست انجام نشده/مردم به راحتی در طبیعت زباله می ریزند

اصغر دانشیان گفت: ریختن زباله در طبیعت در کشور‌های توسعه یافته جرم تلقی می‌شود، اما در ایران به راحتی این اقدام توسط عموم مردم انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: موضوع محیط زیست امروز در دنیا به عنوان اولویت نخست پذیرفته شده و روسای جمهور این کشور‌ها به خاطر اهمیت این حوزه شخصا ریاست شورای عالی محیط زیست را برعهده می‌گیرند.

وی اظهار داشت: ریختن زباله در طبیعت در کشور‌های توسعه یافته جرم تلقی می‌شود، اما در ایران به راحتی این اقدام توسط عموم مردم انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه این سازمان امروز با جنگندگی و فریاد توانسته برای مسئولان ارشد نظام اهمیت محیط زیست را تفهیم کند گفت: ابتدا باید مجاب شویم و سپس زیر مجموعه خود را در راستای یک هدف هدایت کنیم.

وی عنوان کرد: یک دهه پیش از ماجرای دریاچه ارومیه رئیس سازمان محیط زیست مشکل آب را گوشزد کرد، اما کسی به این اخطار توجهی نکرد و امروز سوز بی آبی با تمام وجود در کشور احساس می‌شود.

دانشیان با بیان اینکه تفویض اختیارات از سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان ها، مدیران کل استان‌ها را از خواب بیدار کرده است افزود:فرایند زمان بر صدور مجوز‌ها کاهش یافته و در این زمینه خود استان باید مسئولیت کار خود را بپذیرد.

وی اضافه کرد: طی بیش از یکسال گذشته ۲۸۰ طرح بزرگ نیمه تمام در کشور تعیین تکلیف شد و با این اقدام ضمن تحقق توسعه پایدار، اشتغالزایی خوبی در کشور رقم خورده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی قلبی بوده و دستوری نیست و امروز توجه به نیروی انسانی باید اساسی‌ترین وظیفه در بین مدیران باشد.

وی بیان کرد: نوع رفتار، برخورد و کردار باید بدون جناح بندی و باند بازی در مجموعه محیط زیست باشد و امروز باید استعداد‌های استان کرمان شناسایی و از آنان استفاده شود.

دانشیان گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید مدیرانی تربیت کند که جایگزین مدیران آینده کشور باشند لذا در این سازمان از افراد خارج از سازمان استفاده نمی‌شود.

در این مراسم ، مرجان شاکری به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان کرمان انتخاب و از خدمات رضا جزینی زاده مدیرکل سابق این اداره کل تقدیر شد.

انتهای پیام/ی

منبع ایرنا

تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار