مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از برنامه ریزی این سازمان برای تحقق ساماندهی بازار خودرو در قالب مجموعه ای از سیاست های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین خبر داد.

افزایش تولید خودرو و عمل به تعهدات فروش، سیاست جدید تنظیم بازار برای آرامش بازار خودروبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس تابش مدیر عامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  از برنامه ریزی این سازمان برای تحقق ساماندهی بازار خودرو در قالب مجموعه ای از سیاست های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین خبر داد و گفت: در بخش خودرو‌های پرتیراژ مشمول قیمت گذاری شورای رقابت با توجه به شرایط جدید، خودروساز‌ها مکلف به افزایش تولید بر اساس برنامه ارائه شده و مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

تابش ادامه داد:  شرکت‌های خودروسازی مکلف هستند حداقل ۸۰ درصد تولید خود را به تعهدات معوق اختصاص داده و ۲۰ درصد فروش فوری با هدف کاهش نرخ بازار داشته باشند.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از وظایف خودروساز‌ها عمل به تمامی تعهدات فروش قطعی و فروش فوری بر اساس قیمت‌های مندرج در متن قرارداد است که هیچ افزایشی مشمول آن‌ها نخواهد بود.

تابش افزود: خودروسازان در تعهدات پیش فروش عادی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها تا ۳۱ مردادماه ۹۷ است به قیمت‌های مصوب مورد عمل در موعد تحویل (مندرج در فرم قرارداد) ملزم هستند و نباید افزایشی نسبت به قیمت‌های مصوب داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای تعهدات پیش فروش عادی با قیمت زمان تحویل که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها بین یک شهریور تا ۳۰ دی ماه امسال است با لحاظ ارزش روز ودیعه مشتری، و افزایش‌های ناشی از تغییرات هزینه‌ای برای شرکت‌های خودروساز اعم از مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز محاسبه و دریافت کنند.

وی در خصوص تعهدات فروش عادی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها از ابتدای بهمن ماه امسال به بعد است، گفت: این تعهد‌ها بر اساس شرایط مندرج در فرم قرارداد که حاصل توافق بین مشتری و خودرو ساز است تعیین و اجرایی خواهد شد.

تابش  در خصوص خودرو‌های خارج از شمول قیمت گذاری شورای رقابت تصریح کرد: در این بخش نیز شرکت عرضه کننده مکلف است تعهداتی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها تا ۳۱ مردادماه امسال است را مطابق قیمت رسمی شرکت در موعد تحویل (مندرج در قرارداد) رعایت کند و نباید افزایشی نسبت به قیمت مذکور داشته باشد.

مدیر عامل سازمان حمایت بیان کرد: تعهدات فروشی که تاریخ‌های سررسید قرارداد آن‌ها یک شهریورماه امسال به بعد است (اعمال تغییرات نرخ برابری ارز) بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالا‌های تولید داخل و آیین نامه آن خواهد بود که ظرف اوایل هفته در کمیته خودرو مصوب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در موضوع مذکور، حفظ ارزش پول خریدار و دفاع از حقوق مصرف کننده اولویت اصلی سازمان حمایت است.

به گفته تابش، قیمت تعهدات جدید سررسید نشده نیز راسا توسط شرکت‌های عرضه کننده و با رعایت ضوابط قیمت گذاری خواهد بود.

مدیر عامل سازمان حمایت تصریح  کرد: در هر دو گروه خودرویی و شرایط قید شده برای ایفای تعهدات آنها، سود مشارکت و تاخیر در تحویل مطابق مفاد مندرج در ماده (۴) آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، از قیمت نهایی کسر می‌شود.

وی یادآوری کرد: خودرو‌های مشمول، خودرو‌هایی است که به استناد مصوبه نهمین جلسه شورایعالی هماهنگی اقتصادی در مردادماه امسال از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار واگذار شده است که قیمت گذاری خودرو‌های گروه سایپا شامل انواع محصولات ایکس۱۰۰ (سایپا ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۵۱)، ساینا و تیبا و محصولات گروه ایران خودرو شامل انواع سمند، پژو ۴۰۵ (GLX و SLX)، پژو پارس سال و انواع پژو ۲۰۶ و راناست.

انتهای پیام/

اخطار سازمان حمایت به خودروسازان: مکلف به افزایش تولید و عمل به تعهدات هستید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
psdk
۲۰:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷
با سلام.
طبق اعلام سازمان حمایت در سایت سازمان و شخص جناب تابش در بخش خبری 22 شبکه دوم سیما خودروسازها مکلف هستند خودرو های موعد تحویل از 1 شهریور 97 تا 30 دی ماه 97 را حداکثر با 30 درصد افزایش به مشتریان تحویل دهند. شرکت ایران خودرو اعلام کرد این کار را خواهد کرد اما شرکت سایپا( در سامانه کدال) اعلام کرده است تا30 آذر 97 با این قانون تحویل خواهد داد و بعد از آن را به قیمت 5 درصد زیر بازار تحویل خواهد داد. مگر تحویل تا 30 دی 97 بر خودروسازها تکلیف نشده است؟
چرا سایپا شانه خالی میکند
الان اواخر دی ماه است و قانون مکلف کرده خودرو های دی را هم حداکثر با سی درصد افزایش عرضه کنند
لطفا پیگیری کنید . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۰۱:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
نمردم و دیدم پراید ۸ میلیونی رسید به ۴۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۲۹ ۲۳ دی ۱۳۹۷
قانون افزایش 30 درصد و ... اگر هم درست باشه باید از بهمن اجرا بشه .. چون هیچ قانونی عطف به ماسبق نمی شود پیش فروش های موعد تحویل تا دی ماه باید به همان قیمت روز تا قبل از این مصوبه حساب بشه .. البته اگه قانون و عدالتی باشه ...
Iran (Islamic Republic of)
psdk
۲۰:۵۰ ۲۴ دی ۱۳۹۷
سایپا گفته تا آذر 30 درصد افزایش میده و دی رو قیمت ازاد میخواد بده کجای کاریم
-
دردمند
۱۳:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۷
مقصرمامردمیم اگر خریدن را تحریم کنیم و هرچه گفتند کورکورانه قبول نکنیم و برای همین خودروها که خودتان نوشتید پیش خرید نکنید و صف نبندید مجبورند قیمتها را به قیمت قبل برگردانند ولی متاسفانه ما مردم همینهائی که این موارد را می نویسیم الان بگویند برای یکسال دیگر ثبت نام می کنیم با قیمت همانروز دورباره می ریم و سرمایه هامون رو میدیم به اونها و ثبت نام می کنیم ـ تکرار میکنم فقط نخریدن جواب میده ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
Daniel
۱۲:۴۵ ۲۲ دی ۱۳۹۷
13دی 1397
سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قیمت خودرو‌ها به دلیل ثبات در نرخ خودروهای وارداتی و داخلی تا پایان سال افزایش نمی یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ازقم
۱۱:۴۹ ۲۲ دی ۱۳۹۷
باسلام وادب خدمت معاون وزیرمحترم صمت- به استحضار شما می رسانم مگر جهت تعین قیمت خودرو نباید ازدستور العمل وقانون تبعیت شود پس چرا قانون ماده4 و7 آیین نامه حمایت ازمصرف کنندگان که با امضاء بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی معاون اول محترم رئیس جمهور رسیده تفسیر می شود به صراحت گفته شده قیمت خودرو می بایست براساس تاریخ تحویل خودرو درفرم قرارداد می باشد پس اگر چنین است پس چرا دیگر این همه تفسیر ندارد مگر این باشد که اصلاحیه ای جدید ابلاغ شده که این چنین نیست لطفا یک مسئول آگاه از سازمان حمایت بصورت خیلی صریح وآشکار تکلیف افرادی که خودروی تحویلی آنان بصورت پیش پرداخت با تاخیر ازیک ماه تا6 ماه دارند چه میشود باکدام قیمت مبنای محاسبه است باوربفرمایید مردم درفشار کامل قراردارند لطفا شما دیگر به آن دامن نزنید لطفا یک مسئول آگاه به تمامی موارد جواب قطعی بدهد تشکر می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۲ دی ۱۳۹۷
ای خدا یکی به فریادمون برسه امام زمان کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۷
انجمن حمایت از بی کیفیت سازها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۲ دی ۱۳۹۷
دیگه نمیتونیم تحمل کنیم . . .دوتا کارخونه دارن برا این دولت تعیین تکلیف میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ دی ۱۳۹۷
یعنی چی که قیمتها ازاد میشه. .ارزش پولمون از بین رفته.تورم رو روی پولامون حساب کنن قیمتهارو ازاد کنن . .تو این مملکت بیشتر از اینا ازش انتظار نیست.ما با پول کارگری این پولا رو به دست اواردیم بعد عمری یه ماشین خواستیم بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۷
خودرو ساز اگه تولید نداره چرا پیش فروش میذاره.پول مردم گرفته که بدهی هاشو بده .از موقع ثبت نام تا الان ارزش پولمون یک سوم شده.یا پولمونو با تورم حساب کنه و برگردونه یا خودرو با قیمت منطقی زمان ثبت نام باید تحویلمون بده.قوه قضاییه باید ورود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۲ دی ۱۳۹۷
سازمان حمایت از خودرو ساز نه حمایت از مردم
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۴۷ ۲۲ دی ۱۳۹۷
چرا به مردم این همه ظلم میکنند؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۷
اقتصاد برپایه عرضه و تقاضا شکل میگیرد علت گرانی خودرو و بی کیفییتی و عدم زشد این صنایع همین سازمان های عریض و طویل می باشند که بدون هیچ کار و تلاش مفید و ایجاد ارزش افزوده
از بودجه عمومی استفاه میکنند و دایه مهربانتر از مادر شده و با صخبت و بخش نامه و به اسم حمایت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۷
انجمن حمایت از پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۲۴ ۲۲ دی ۱۳۹۷
انجمن حمایت از پولدارها و کارخونه دارها نه مردم بدبخت
آخرین اخبار