ادامه کاهش دما تا امشب/ خلیج فارس فردا آرام می‌شود

پیش بینی هواشناسی بوشهر نشان می‌دهد کاهش دما امروز و امشب ادامه می‌یابد و با کاهش سرعت وزش باد تلاطم خلیج فارس از فردا کمتر می‌شود.

ادامه کاهش دما تا امشب/ خلیج فارس فردا آرام می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی وزش باد شدید شمال غربی امروز در استان به‌ویژه بر روی دریا ادامه دارد و بنابراین خلیج فارس همچنان مواج خواهد بود، اما انتظار داریم از فردا با کاهش سرعت باد، ارتفاع موج دریا نیز به‌تدریج کاهش یابد.

فرج اله شکوهی پور افزود: سرعت وزش باد امروز ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر و در سواحل جنوبی استان تا ۵۸ کیلومتر در ساعت و از فردا ۱۰ تا ۳۴ و در سواحل جنوبی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: ارتفاع موج نیز امروز ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر و دور از سواحل جنوبی استان گاهی بیش از ۳۰۰ سانتیمتر خواهد بود، اما از فردا با کاهش سرعت باد ارتفاع موج به تدریج در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از سواحل جنوبی به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمترخواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهرهمچنین گفت: روند کاهش دما نیز که از دیروز در استان آغاز شده امروز و امشب هم ادامه خواهد یافت و پیش بینی می‌شود فردا کمینه دما در جم سردترین شهر استان به ۵ درجه، دیلم و خورموج ۶، برازجان، اهرم و گناوه ۷، بوشهر ۹، دیر ۱۰، خارگ و کنگان ۱۱ و عسلویه به ۱۲ درجه بالای صفر برسد.

شکوهی پور تصریح کرد: از امشب شاهد افزایش تدریجی ابر خواهیم بود و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی و غبار محلی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/م

تلاطم خلیج فارس از فردا کمتر می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.