رعایت حقابه زیست محیطی در تمامی پروژه‌ها ضروری است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رعایت حقابه زیست محیطی در تمامی پروژه‌های کشور ضروری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،  در بازدید میدانی از حوضه رودخانه زاینده رود در استان چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت حقابه زیست محیطی در تمامی پروژه های کشور ضروری است و باید اجرا شود.

 وی افزود: در زمان کنونی رعایت اصل زیست محیطی به عنوان اصل نخست برای توسعه کشورها و کنوانسیون ها مطرح است.

فلاحت پیشه اضافه کرد: توجه به شرایط زیست محیطی از مهم ترین اصول پیش بینی شده در قانون برنامه ششم توسعه است و در این راستا مجلس شورای اسلامی،  حساسیت بالایی به مسأله رعایت حقابه زیست محیطی دارد.

وی ادامه داد: در صورت نیاز، حوضه زیردست به آب، می توان آب مازاد در یک منطقه را بر اساس اصول علمی و کارشناسی واگذار و منتقل کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به همین منظور، دومین سرکشی این کمیسیون از حوضه زاینده رود در استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان انجام شد که موضوع بر اساس مباحث کارشناسی، نتایج بازدیدها و اسناد ارائه شده از سوی هر دو استان، در قالب یک اصل حاکمیتی بررسی می شود.

فلاحت پیشه تاکید کرد: در این موضوع، تمامی قوانین باید به عنوان بنیان کار در نظر گرفته شود.

وی افزود: استفاده هوشمند و بهینه از آب در هر دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان ضرورت دارد.

فلاحت پیشه تصریح کرد: تمامی تصمیمات در قالب قوانین و براساس روش های صرفه جویی و بهره وری بهینه صورت می گیرد.

به گفته وی؛ گزارش کمیسیون امنیت ملی از بازدید زاینده رود از طریق نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار، نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی،  از حوضه زاینده رود در محدوده این استان دیدن کردند.

انتهای پیام/ش

سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.