مسکو: روسیه و آمریکا درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد گفتگو خواهند کرد

زاخارووا اعلام کرد تلاش‌ها برای برگزاری نشستی بین روسیه و آمریکا درباره مسائل مربوط به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد ادامه دارد.

مسکو: روسیه و آمریکا درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد گفتگو خواهند کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ماریا زاخارووا -- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه -- امروز جمعه اعلام کرد تلاش ها برای برگزاری نشستی بین این کشور و آمریکا درباره مسائل مربوط به پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (آی ان اف) ادامه دارد.

زاخارووا خاطر نشان کرد: درباره پیمان آی ان اف، کار روی تماس های احتمالی با آمریکا درباره این مسئله در جریان است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نهم ماه دسامبر اعلام کرده بود مسکو می خواهد در آینده نزدیک گفتگوهای اساسی با آمریکا را درباره کنترل تسلیحات از سر بگیرد. پیمان آی ان اف هشتم ماه دسامبر سال 1987 بین شوروی و آمریکا در واشنگتن دی سی امضا شد و اول ماه ژوئن سال 1988 به اجرا در آمد.

آمریکا نخستین بار ماه ژوئیه سال 2014 روسیه را به نقض پیمان آی ان اف متهم و پس از آن چندین بار ادعای خود را تکرار کرد. مسکو با رد این ادعا، واشنگتن را به زیر پا گذاشتن این توافق متهم کرده است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا چهارم ماه دسامبر در بروکسل اعلام کرد در صورتی که مسکو ظرف 60 روز به تبعیت از این پیمان بازنگردد، واشنگتن از پایبندی به این پیمان دست خواهد کشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار