اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم سازی آیینه خانه مفخم در بجنورد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار به منظور انجام مطالعات طرح مقاوم سازی و استحکام بخشی عمارت آیینه خانه مفخم در بجنورد خبر داد.

اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم سازی آیینه خانه مفخم در بجنورد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مستوفیان سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: یک میلیارد ریال اعتبار به منظور مطالعات تکمیلی و در راستای رفع مشکلاتی که پس از زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته برای بنای تاریخی عمارت آیینه خانه مفخم رخ داد ، هزینه می‌شود.

وی افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای ساماندهی و احیای باغ تاریخی مفخم درخواست شده که قول مساعدت از سوی سازمان میراث فرهنگی برای اختصاص این اعتبار داده شده است.

مستوفیان با بیان اینکه وجود موزه به عنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است ، گفت: محتوای موزه باستان شناسی و مردم شناسی بجنورد با رویکرد ایجاد فضا‌های مطلوب و هماهنگ با کارکرد موزه و نیاز امروز مخاطبان در حال بازنگری است.

وی اظهار کرد: این بازنگری و به روز رسانی محتوا در قالب دسترسی ها ، شیوه‌های نمایش آثار ، طراحی داخلی موزه ، تعریف ریز فضا‌ها و جانمایی فضا‌های مختلف در موزه شامل کتابخانه ، آزمایشگاه حفاظت ، فضا‌های نمایش گالری ،  فضا‌های خدماتی و . . . است.

گفتنی است: عمارت مفخم بزرگترین و شاخص‌ترین اثر معماری از دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شرق شهر بجنورد واقع است.

انتهای پیام / ب 

طرح مقاوم سازی و استحکام بخشی آیینه خانه مفخم در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.