کاهش بیش از ۳۲ درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی

مشعل سوزی یا فلرینگ در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، با انجام اقدامات اصلاحی تا ۳۲ درصد کاهش یافت.

کاهش بیش از ۳۲ درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه نهم پارس جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، کاهش مشعل سوزی را یکی از برنامه‌های این پالایشگاه عنوان کرد و گفت: زمان تحویل پالایشگاه تا کنون کار‌های موثری برای کاهش مشعل‌سوزی و آلایندگی صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

سید محمدمهدی هاشمی افزود: بر همین اساس از سال ۹۴ تا کنون شاهد کاهش بیش از ۳۲ درصدی مشعل‌سوزی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در اوایل راه اندازی، این پالایشگاه کمپرسور‌های Off Gas نداشت که با تلاش شبانه روزی کارکنان، حدود ۱۰ کمپرسور نصب و وارد مدار شد و با این اقدام مشعل‌سوزی در واحد‌های شیرین سازی و تثبیت میعانات گازی کاهش یافت.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: گاز احیا (Regen Gas) بیشترین میزان مشعل‌سوزی را به خود اختصاص داده بود، بر همین اساس تمرکز کارکنان پالایشگاه نهم بیشتر بر روی کاهش این گاز بودکه تا کنون مشعل‌سوزی این گاز بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته است.

هاشمی یادآور شد: علاوه بر کاهش مشعل‌سوزی در گاز احیا، توانستیم آن را به گاز صادراتی تبدیل کنیم.

او عنوان کرد: با راه اندازی واحد‌های TGU به منظور کاهش میزان انتشار SO۲ از طریق زباله سوز‌های واحد ۱۰۸ و راه اندازی آنالایزر‌های این واحد، هدر رفت گاز‌های H۲S و SO۲ کمتر شده است.

وی تعویض کاتالیست‌های قدیمی را هم در کاهش مشعل‌سوزی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد: با اقدامات اصلاحی پیش رو، میزان مشعل‌سوزی به صفر نزدیک شود.

پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی بهره‌برداری از فاز ۱۲ را بر عهده دارد. این فاز بزرگ‌ترین فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به شمار می‌رود که تولیداتش معادل سه فاز استاندارد است.

این فاز سال ۱۳۹۲ در منطقه تنبک شهرستان کنگان (پارس ۲) به بهره‌برداری رسید و روزانه ٧٥ میلیون مترمکعب گاز شیرین،١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٧٥٠ تن گوگرد تولید می‌کند.

انتهای پیام/ک

کاهش مشعل‌سوزی در پالایشگاه نهم (فاز ۱۲) پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.