مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان؛

جایگزینی سوخت مناسب در روستاهاالزامی است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت:طرح جایگزینی سوخت مناسب به جای بوته و هیزم، یکی از طرح‌های اثرگذار اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان است.

جایگزینی سوخت مناسب در روستاهاالزامی استبه گزارش ؛  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی رجبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: ۳۲۰ روستا و ۱۴۰ سکونتگاه عشایری در استان کرمان از هیزم جنگلی و بوته‌های مرتعی برای پخت وپز، گرم کردن منازل، حمام و دیگر نیاز‌های خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: سالانه حدود ۲۰۰۰ تُن هیزم و بوته برای این مصارف سوزانده می‌شود که این مقدار برداشت هیزم باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع در سطحی حدود ۳۰۰۰۰ هکتار می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های اثرگذار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، خرید و توزیع اقلام گرمایشی مانند: تنور گازی، اجاق گاز، والور، اجاق نفتی، آبگرمکن و چراغ خورشیدی، بین مصرف کنندگان روستایی و عشایری می‌باشد.

رجبی زاده بیان کرد: یکی دیگر از حرکت‌هایی که در این رابطه پیگیر و دنبال آن بوده ایم، احداث جایگاه توزیع سوخت فسیلی نفت و گاز سیلندر در روستا‌ها بوده است.

وی بیان داشت: در سال جاری ۱۱۰۰ خانوار ساکن در روستا‌ها و سکونتگاه‌ها از مزایای این طرح استفاده کرده اند که این امر باعث شده از برداشت حدود ۵۰۰ تُن هیزم جلوگیری و حدود ۴۰۰۰ هکتار از جنگل‌های گرمسیری و سردسیری از تخریب محافظت بشوند.

انتهای پیام/ح

سوخت مناسب در روستاها جایگزین هیزم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار