هشدار به فعالان غیرمجاز معادن در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: از فعالیت غیرمجاز معادن مخرب محیط زیست در مازندران جلوگیری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه بررسی فعالیت معادن دشت نظیر،  با اعلام ادامه ممنوعیت فعالیت معادن دشت نظیر در منطقه کجور، افزود: این معدن و سایر معادن استان که فعالیت آن‌ها مغایر با قوانین محیط زیست است باید تعطیل شوند تا احداث مجتمع‌های شن و ماسه محقق شود.

وی افزود: تا زمان احداث مجتمع‌های شن و ماسه، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اجازه تمدید مجوز فعالیت این معادن را ندارد و تا محقق شدن این مهم، هیچ برداشت شن و ماسه و استفاده از سرمایه‌های محیط زیست در منطقه دشت نظیر و سایر معادن مغایر با محیط زیست صورت نخواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران در خصوص امهال مجدد برای ادامه فعالیت چند ماهه این معادن گفت: انگیزه‌ای برای احداث مجتمع‌های شن و ماسه در استان نمی‌بینم و همچنین سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز به فلسفه وظایف خود در اجرا و احداث مجتمع شن و ماسه به شکل مطلوب عمل نکرده است.

حجت الاسلام تقوی فرد افزود: درسال‌های اخیر صحبت‌های زیادی در شورای حفظ حقوق بیت المال در خصوص معادن استان مطرح و در مورد انتقال معادن به مناطق مورد تایید همه دستگاه‌های اجرایی استان نیز نظراتی مطرح شده که تا امروز مورد اجرا قرار نگرفته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه همه باید قاطعانه از محیط زیست حمایت کنیم، برخی معادن منطقه دشت نظیر را فاقد مجوز و این مساله را یک معضل جدی عنوان کرد و گفت: وضعیت محیط زیست در منطقه دشت نظیر بحرانی است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی شن و ماسه ناشی از سیلاب اخیر از رودخانه چشمه کیله تنکابن اقدام شود.

حجت الاسلام تقوی فرد افزود: سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران باید به عنوان مجری با جدیت نسبت به احداث مجتمع‌های شن و ماسه در استان اقدام کند و دستگاه قضایی استان نیز در راستای رفع موانع احداث این مجتمع از سازمان همیاری شهرداری‌های استان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ م

فعالیت غیرمجاز معادن مخرب محیط زیست زیر ذره بین دادگستری مازندران

برچسب ها: دادگستری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار