ادامه فراخوان ایربگ‌های شرکت تاکاتا به دلیل نقص فنی و مرگ ۲۳ نفر

شرکت فیات کرایسلر ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو را به دلیل نقص فنی در ایربگ‌های جانبی سرنشین برای جایگزینی فراخوان کرد.

ادامه فراخوان ایربگ‌های شرکت تاکاتا به دلیل نقص فنی و مرگ ۲۳ نفربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ژاپنی تاکاتا یکی از مشهور‌ترین سازندگان کیسه‌های هوای خودرو در جهان است که طی چند سال گذشته، نقص فنی در ایربگ‌های تولیدی این شرکت موجب مرگ ۲۳ نفر در سرتاسر دنیا شده است. گزارش‌های حاکی از آنند که ایربگ‌های تاکاتا حین رانندگی به صورت ناگهانی منفجر شده و موجب مرگ سرنشینان خودرو می‌شوند. از آن‌جایی که ایربگ‌های تولیدی تاکاتا در چندین برند خودرو در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرید، پس از انتشار اخبار این نقص فنی شرکت‌های خودروسازی هزینه‌های گزافی را برای فراخوان و تعویض ایربگ‌های مورد استفاده در محصولاتشان صرف کردند. طی سال‌های اخیر نزدیک به ۱۰۰ میلیون باد کننده ایربگ تولیدی شرکت تاکاتا فراخوان شده که تا کنون بیش از ۱۱ میلیون ایربگ در آمریکا تعویض و عیب‌یابی شده است.

حال شرکت فیات کرایسلر در چهارمین و آخرین فراخوان خود از ۱.۴ میلیون دستگاه خودروی تولیدی این گروه خواسته که برای تعویض ایربگ‌های جانبی سمت سرنشنین، هرچه سریع‌تر به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند. خودرو‌هایی که در ایالات متحده فراخوان شده‌اند شامل مدل‌های ۳۵۰۰، ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ رَم تولید شده در سال ۲۰۱۰، دوج داکوتا ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱، دوج چلنجر ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، دوج چارجر ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، کرایسلر ۳۰۰ تولیدی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ و جیپ رانگلر تولیدی سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ می‌شوند.

ادامه فراخوان ایربگ‌های شرکت تاکاتا به دلیل نقص فنی و مرگ ۲۳ نفر

همین خودرو‌ها در تعداد ۸۸۸۳۰ دستگاه در کانادا، ۱۲۸۲۱ دستگاه در مکزیک و مجموعا ۱۱۸۰۸۴ دستگاه در دیگر کشور‌های صادر شده خارج از محدوده آمریکای شمالی نیز فراخوان شده‌اند. مدیرعامل شرکت فیات کرایسلر آمریکا در این‎بار گفته "از مالکان این خودرو‌ها تقاضا می‌شود فراخوان را جدی بگیرند و فورا به نمایندگی‌های مجازی کرایسلر، دوج، جیپ و رَم مراجعه کنند." وی در ادامه گفته است: "سرویس انجام شده در این فراخوان رایگان است و نمایندگی‌ها آماده ارائه سریع آن به مشتریان هستند."

مشتریان این خودرو‌ها عموما از طریق ایمیل یا سامانه پیامکی از این فراخوان مطلع می‌شوند، اما رسانه‌های خودرویی نیز اقدام به پوشش گسترده‌ای در جهت اطلاع‌رسانی به مردم کرده‌اند. نکته خوشحال کننده این است که نقص فنی ایربگ سری چهارم خودرو‌های فراخوان شده تا‌کنون هیچ تلفاتی در‌پی نداشته است.


بیشتر بخوانید: خوش‌شانسی پسر جوان پس از تصادف با سه خودروی فِراری +تصاویر 


انتهای پیام/

فراخوان فیات کرایسلر برای تعویض ایربگ‌های شرکت تاکاتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار