محصولات پورشه برای چندمین بار به دلیل نقص فنی فراخوان شدند

در سال ۲۰۱۸ مدل‌های مختلف پورشه به دلیل مشکلات امنیتی مختلف چندین بار فراخوان شدند؛ این بار پورشه Panameras به دلیل نقص فنی خطرساز در سیستم هدایت الکترونیک دچار فراخوان شده است.

فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آلمانی پورشه با ۸۷ سال سابقه یکی از برترین و خوش‌نام‌ترین خودروسازان جهان است. محصولات این شرکت همواره با کیفیت عالی و فناوری روز دنیا ساخته می‌شود و اغلب هم جزو پرفروش‌ترین‌های سال هستند. حتی مدل‌های قدیمی این شرکت هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند و کیفیت بالای خود را پس از گذشت سال‌ها اثبات می‌کنند. به همین دلیل زمانی که متوجه می‌شویم شرکتی مانند پورشه بعضی از مدل‌های خود را به دلیل مشکلات فنی فراخوانی می‌کند، کمی عجیب است.

فراخوانی زمانی رخ می‌دهد که یک شرکت خودروسازی یا یک سازمان نظارتی متوجه وجود نقص امنیتی در یک مدل خودرو می‌شوند. در این هنگام آن شرکت موظف است تا آن مدل را فراخوان دهد. مالکان مدل مورد نظر نیز باید خودرو خود را به یکی از نمایندگی‌های شرکت خودروساز ببرند تا با یک تعمیر رایگان، مشکل امنیتی خودروشان درست شود.

پورشه در سال ۲۰۱۸ چندین بار مدل‌های مختلف خود را فراخوان کرد که این کار چهره مثبت این شرکت را کمی خدشه‌دار کرده است. کمی قبل‌تر در ۲۰ می ۲۰۱۸ اعلام شد که این شرکت ۶۰۰۰۰ دستگاه از مدل‌های شاسی بلند خود، Cayenne و Macan را فراخوان کرده است. بعد از گذشت یک ماه، در جوئن ۲۰۱۸ پورشه برای مدل Panameras به دلیل مشکل در سیستم تعلیق فراخوان صادر کرد.

حال برای پورشه Panamera مجددا فراخوان صادر شده که ۷۴۵۸۵ نسخه از این مدل که مابین ۲۱ مارچ ۲۰۱۶ تا ۶ دسامبر ۲۰۱۸ تولید شده است را شامل می‌شود. این بار مشکل از سیستم هدایت الکتریکی است، به صورتی که این سیستم عملکرد خود را در بازه‌های زمانی کوتاه از دست می‌دهد و راننده مجبور به اعمال نیروی بیشتر برای هدایت چرخ‌ها خواهد شد. این مشکل به راحتی در پیچ‌ها یا در سرعت بالا می‌تواند مشکل آفرین باشد و خطر منحرف شدن از جاده و تصادف را به همراه داشته باشد.

منبع این مشکل یک خطا در نرم‌افزار قدرت سیستم هدایت الکترونیک شناخته شده که به واحد کنترل متصل است. اعلام شده که مهندس‌ها با به‌روزرسانی کل سیستم الکتریکی خودرو این مشکل را ظرف یک ساعت و به صورت رایگان رفع خواهند کرد. این فراخوان احتمالا از ۲۷ ژانویه آغاز می‌شود، پورشه اعلام کرده با مالکان این خودرو‌ها تماس برقرار می‌کند و برای جلوگیری از هجوم احتمالی خودرو‌ها، زمانی را برای آوردن خودرو به نمایندگی نزدیک به محل سکونت مالک تنظیم می‌کند.

فناوری

فناوری


بیشتر بخوانید: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موبایل به دنبال معرفی فناوری 5G طی دو ماه آینده


انتهای پیام/

وجود نقص فنی در محصولات پورشه

برچسب ها: اتومبیل ، خودرو ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۰ دی ۱۳۹۷
خوشا بحالشون حداقل جوابگوی مشتری هاشون هستند . اینجا انحصار فقط داخلی باشه اونم به زور هر چی میگن باید بگی چشم ازت پول میگیرن بهت ماشین نمیدن بعد دوباره میگن پول بده وگرنه خبری نیست