معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی:

یک میلیون وعده تغذیه رایگان میان مدارس محروم استان‌های خراسان توزیع می‌شود

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از توزیع بیش از یک میلیون وعده تغذیه رایگان میان دانش‎آموزان ۱۲۱ مدرسه تا پایان امسال خبر داد.

یک میلیون وعده تغذیه رایگان میان مدارس محروم استان‌های خراسان توزیع می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به محرومان و مستضعفان، طرح بزرگ تغذیه رایگان دانش‌آموزان مدارس مناطق کم‌برخوردار در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی توسط معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه این طرح طی روز‌های آتی، یکشنبه در آستان خراسان شمالی و دوشنبه در خراسان جنوبی کلید می‌خورد، تصریح کرد: مجموعا در قالب این طرح، تا پایان سال جاری بیش از یک میلیون وعده صبحانه رایگان از تولیدات کارخانجات آستان قدس، به ارزش اعتباری ۲۵ میلیارد ریال برای دانش‎آموزان در ۱۶ دهستان و ۱۲۱ مدرسه توزیع می‌شود.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به ابعاد همکاری بین سازمانی این طرح، گفت: این طرح به پیشنهاد آستان قدس رضوی در سه استان خراسان برنامه‌ریزی و از امروز اجرایی می‌شود و دوشادوش این آستان قدسی، آموزش و پرورش، سپاه و کمیته امداد با ما همراهی می‌کنند.

خاکسار دانش ‏آموزان را سرمایه‎های آینده کشور دانست و افزود: نارسایی و سوء تغذیه از جمله آسیب‌های برخی نونهالان و نوجوانان در مناطق محروم است، لذا در قالب این طرح ضمن رفع این کمبودها، رشد فکر، ذهنی و جسمی دانش‌آموزان هم تأمین خواهد شد.

امیدواریم از این مسیر نام و فرهنگ مبارک رضوی را در مدارس اشاعه دهیم

وی نهادینه کردن فرهنگ رضوی را از مهمترین اهداف زیربنایی این طرح برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم از این مسیر نام و فرهنگ مبارک رضوی را در مدارس و میان نوجوانان و جوانان کشور اشاعه دهیم.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان دیگر ابعاد اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان در مدارس مناطق محروم گفت: این طرح برای نخستین بار در حال اجرا است و در قالب آن بنا داریم توجه نهاد‌های مسئول را بیش از پیش به این امر توجه دهیم تا خلا موجود در این زمینه به زودی مرتفع شود.

خاکسار قهرودی افزود: از مسیر اجرای این طرح به دنبال جهت دادن فرهنگی و معنوی به کمک خیران و تلاش‌های میان سازمانی هستیم چرا که این دست برنامه‌ها ضمن توجه به حرکت‌های فرهنگی جامعه، توجه به محرومان و نیز نگاهی به چشم‌انداز نسل‌های آینده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار