پمپئو: عقب‌نشینی از سوریه با راهبرد ما علیه ایران در تناقض نیست

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت ایران یکی از موضوعات نشست آتی لهستان است و تاکید کرد خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه در تضاد با راهبرد واشنگتن در برابر تهران نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه الحدث گفت: اعلام عقب نشینی آمریکا از سوریه با راهبرد ما علیه ایران در تناقض نیست.

وی افزود: در نشست لهستان شماری از پرونده ها و در رأس آن مسئله ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مایک پمپئو همچنین تصریح کرد: ما به شرکایمان در خاورمیانه گفته ایم منطقه را ترک نخواهیم کرد. ما به دنبال ایجاد روندی سیاسی در سوریه هستیم که آوارگان را قادر به بازگشت سازد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ما به دنبال ایجاد یک نیروی عربی هستیم که قادر به مقابله با چالشها در منطقه باشد. همگان باید بدانند کردهای سوریه تروریست نیستند.

پمپئو در خصوص عربستان سعودی نیز گفت: عربستان هم پیمانی اصلی ما است و ما به شراکتمان با این کشور ادامه خواهیم داد. روابط ما با عربستان اساس ثبات و امنیت منطقه است. ما می‌خواهیم عاملان در پرونده خاشقجی (روزنامه نگار مقتول سعودی) مورد مواخذه قرار گیرند. ترامپ گفته است روابط با عربستان نباید به پرونده خاشقجی منحصر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار