محسنی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

نبود مجوز جذب عامل استخدام شرکتی پرستاران

عضو سازمان نظام پرستاری گفت: برخی مراکز درمانی به دلیل صادر نشدن مجوز جذب برای رفع کمبود نیروی انسانی، پرستاران شرکتی را به خدمت می‌گیرند.

استخدام شرکتی پرستار به دلیل نبود مجوز های لازم / پرستاران طرحی در نوبت گذراندن طرح خود هستندسید محسن محسنی‌پور عضو سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه پرستاری در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و متاسفانه مطالبات این گروه از سال ۹۶ پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس استاندارد‌های ایران کمبود پرستار بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر در سطح کشور است که به علت عدم صدور مجوز استخدام کار جذب این نیرو‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شده است.

عضو سازمان نظام پرستاری بیان کرد: به دلیل نبود مجوز استخدام بر اساس درآمد‌های مراکز درمانی گاهی جذب نیروی پرستار به صورت شرکتی انجام می‌شود که حقوق آن‌ها بر اساس قانون وزارت کار و مطابق سایر پرسنل عادی است.

تاخیر در پرداخت مطالبات عامل ترک شغل پرستاران

محسنی‌پور گفت: علی‌رغم آنکه درآمد پرسنل پرستاری به اضافه کاری و کارانه آن‌ها مربوط است، ولی طی سال‌های اخیر شرایط پرداخت مطالبات  مناسب نبوده است، به همین دلیل برخی از پرستاران مجبور به ترک حرفه خود و اشتغال در حوزه دیگری شدند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پرستاران دادن نوبت و تامین بیمارستان یا مراکز درمانی برای پرستاران طرحی است به همین دلیل برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای گذراندن طرح نیرو‌ها با مشکلاتی روبه رو هستند.

وی افزود: از دست دادن جایگاه و منزلت کاری همچنین حمایت نشدن از سوی مسئولان از مشکلات جامعه پرستاری است به طوری که در برخی  مراکز درمانی دانشجویان پزشکی به نیرو‌های پرستاری ارجحیت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.