رئیس کمیسیون بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازنشستگی ۶ هزار پرستار در کشور/ نمایندگان در کمیسیون تلفیق مسئله پرستاران را مطرح نکردند

شهریاری گفت: سالیانه ۶ هزار پرستار در کشور بازنشسته می‌شوند و همین مسئله کمبود نیرو را در بیمارستان‌ها افزایش می‌دهد.

بازنشستگی 6 هزار پرستار در کشور / نمایندگان در کمیسیون تلفیق مسئله پرستاران را مطرح نکردندحسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پرستاران نیروهای زحمتکش حوزه بهداشت و درمان هستند که در سطح مقدم ارائه خدمات سلامت به بیماران قرار دارند و تعاملی بسیار خوب با سایر گروه‌های پزشکی دارند.

وی ادامه داد: پرستاران در کنار وظایف شخصی مانند پیشگیری، تشخیص و درمان پتانسیلی بسیار بالا در جهت کاهش فقر و گرسنگی داشته و در کاهش اختلاف طبقاتی مؤثر هستند.

شهریاری اضافه کرد: هرچه اختلاف طبقاتی در جامعه کاهش پیدا کند سطح سلامت مردم افزایش یافته و در این بین پرستاران کمکی بزرگ در این زمینه خواهند داشت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد:  سال گذشته علی‌رغم آن که کمیسیون بهداشت حداقل هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در نظر گرفته بود اما نمایندگان کمیسیون بهداشت در کمیسیون تلفیق این مسئله را مطرح نکرده و در نتیجه طرح در کشور اجرا نشد و من امیدوارم ذهنیت نادرست نسبت به پرستاران به‌سرعت برطرف و طرح های عقب مانده ویژه این افراد در کشور ایجاد شود.

شهریاری افزود: نظام سلامت زمانی موفق است که پرداخت مطالبات در کمترین زمان انجام شود و اگر عدالت در پرداخت‌ها وجود نداشته باشد به جای همگرایی، واگرایی در جامعه شکل خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در حال حاضر کشور ۱۵۰ هزار کمبود پرستار در کشور داریم و سالیانه ۶ هزار نیروی پرستار نیز بازنشسته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سالیانه بین ۲ تا  سه  هزار نیروی پرستار در کشور جذب می‌شوند، یادآوری کرد: اگر به مسئله کمبود پرستار توجه جدی نشود این نیرو در ایران ضعیف‌تر شده و همین مسئله باعث بروز آسیب‌های جدی به بیماران و حوزه سلامت خواهد شد.

انتهای پیام /

جذب سالیانه ۲ تا  سه  هزار پرستار در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار