سرشماری منطقه شکار ممنوع کوه‌مند در استان بوشهر

سرشماری منطقه شکار ممنوع کوه‌مند در استان بوشهر به مدت دو روز انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:در این سرشماری محیط بانان سایر شهرستان‌ها مجاور وپرسنل اداره کل دره ۱۴ گروه مختلف جهت اجرای برنامه سرشماری تقسیم بندی شدند.

فرهاد قلی نژاد افزود: این منطقه برای اولین با در سال ۱۳۷۹ با تصویب سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شود و در سال ۹۶ این منطقه به مدت ۵ سال دیگر به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شد.

وی تصریح کرد: این منطقه از ارزش زیستگاهی بسیار بالایی بر خوردار اسـت. حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل گربه جنگلی، گربه وحشی و علفخواران بزرگ از قبیل: کل , بز , قوچ و میش از شاخص‌های اصلی تنوع زیستی آن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با توجه به اهمیت و جایگای بالای زیستی منطقه شکار ممنوع کوه‌مند در نظر دارد ارتقاء این منطقه را به عنوان منطقه حفاظت شده در برنامه‌های سال جاری خود قرار دهد.

قلی نژاد تاکید کرد: مشارکت دوستداران طبیعت و جوامع محلی منطقه در امر حفاظت در کنار مامورین محیط زیست مشهود است و با افزایش نیروی انسانی و تجهیزاتی در کنار همراهی همیشگی جوامع محلی منطقه و دوستداران طبیعت، در آینده نزدیک شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخص‌های حیات وحش در این مناطق باشیم.

منطقه شکار ممنوع کوه‌مند به مساحت ۶۱ هزار هکتار که در دو شهرستان دشتی وتنگستان قرار دارد.

انتهای پیام/م

اجرای طرح سرشماری منطقه شکار ممنوع کوه مند

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.