۴۰۰ اثر به چهارمین جشنواره ملی سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی ارسال شد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: ۴۰۰ اثر به چهارمین جشنواره ملی سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی که همزمان با سالروز پیروزی انقلاب در خرم‌آباد برگزار می‎شود، ارسال شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فریدون کریمی والا مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تاکنون در همه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و هنری شاهد رشد و بلوغ اجتماعی هستیم.

وی گفت: علاوه بر موافقان، همه مخالفان نظام نیز به پیشرفت روزافزون ایران طی چهل سالی که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، اذعان دارند.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: انقلاب اسلامی هنر و ساختار هنری را از جنبه ابتذال و ابتذال‌گرایی به سمت متعالی و فاخر شدن پیش برده است.

کریمی‌والا خاطرنشان کرد: بدون تردید این مهم جز با رهنمود‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهیدان محقق نمی‌شد.

وی با اشاره به تاثیرپذیری انقلاب در منطقه و جهان ادامه داد: امروز دنیا با آغوش باز پذیرای ارزش‌های انقلاب است، هم‌چنان‌که شاهد بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم.

این مسؤول افزود: با پیروزی انقلاب بسیاری از مناسبات‌و معادلات سیاسی به هم خورده و اتفاقات تازه‌ای در جهان رقم زده شد، از طریق نوا و نسیم انقلابی امروز انقلاب‌های بسیاری در کشور‌های مسلمان به وقوع پیوسته است.

کریمی‌والا به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف هنری طی چهل سال اخیر اشاره و تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز ایران اسلامی صاحب آثار فاخر با رویکردی متعالی است.

وی از برگزاری چهارمین جشنواره ملی سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی طی روز‌های ۲۴ تا ۲۷ دی‌ماه در خرم‌آباد خبر داد و گفت: جشنواره به همت سپاه لرستان و در راستای اهداف متعالی انقلاب و بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در تشریح بخش‌های مختلف این جشنواره بیان کرد: جشنواره سرود‌های حماسی و نوا‌های انقلابی در سه بخش حمایتی، رقابتی و اجرای موسیقی در شب‌های انقلاب برگزار می‌گردد.

کریمی‌والا عنوان کرد: در بخش حمایتی بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از داوری و بررسی نتایج آرای مردمی در نهایت ۶۲ اثر پذیرفته و برگزیدگان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان در بخش رقابتی این دوره از جشنواره تصریح کرد: در نهایت ۳۲ اثر نیز در این بخش به جشنواره راه یافت که برگزیدگان در روز‌های ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه پس از ارائه کار مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

این مسؤول اظهار داشت: اجرای موسیقی در شب‌های جشنواره توسط هنرمندان بخش سوم را تشکیل می‌دهد، در این شب‌ها میزبان گروه‌های سرود ملی و محلی در سالن بانک صادرات خرم‌آباد هستیم.

کریمی‎والا زمان افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی سرود‌های حماسی و نوا‌های انقلابی را ۲۵ دی‌ماه راس ساعت ۹ صبح ر. تالار ماه حوزه هنری خرم‌آباد بیان و عنوان کرد: تغییر در موازنه عرصه موسیقی مبتنی بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید سرود‌های انقلابی را مهمترین هدف جشنواره است.

وی تاکید کرد: شناسایی و معرفی بسیجیان هنرمند، کمک به فرایند تولید به صورت تلفیق، گشودن دریچه‌های تازه در رویکرد هنر سرود و موسیقی و ارتقاء موسیقی به سمت معنا و هدف متعالی و ایجاد بستر مناسب جهت رشد علمی گروه‌های سرود بسیج از دیگر اهداف جشنواره است.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در خصوص محور‌های جشنواره گفت: تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، برگزاری اردو‌های جهادی و نهضت‌های خدمات‌رسانی، بصیرت و میثاق امت با ولایت، توجه به محور مقاومت و مقابله با اندیشه‌های وهابی و تکفیری از محور‌های جشنواره ملی سرود‌های انقلابی و نوا‌های انقلابی است.

کریمی‌والا حضور در این جشنواره را برای همه مردم رایگان عنوان کرد و از همه شهروندان لرستانی جهت شرکت در برنامه‌های موسیقی شب‌های انقلاب دعوت به‌عمل آورد.

انتهای پیام/م

ارسال ۴۰۰ اثر به چهارمین جشنواره ملی سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی

برچسب ها: سپاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.