اعتمادسازی، راهگشای مسیر جذب خیران در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: اعتمادسازی و تشریح روند هزینه‌کرد کمک‌های مردمی راهگشای مسیر جذب خیران و نیکوکاران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین شیوه‌های جذب خیران و نیکوکاران اعتمادسازی است، گفت: کمیته امداد استان اردبیل ضمن اعتمادسازی و تشریح روند هزینه‌کرد کمک‌های مردمی تلاش دارد تا علاوه بر جذب خیران بیشتر، مسیر یاری‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر را هموارتر کند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان عمل می‌کند تا کمک‌های مردمی را در اختیار خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برساند، اعلام کرد: کمک بیش از ۲۴ میلیون تومانی خیران به کمیته امداد استان اردبیل در ۹ ماهه سال‌جاری بیانگر حسن اعتماد خیران و نیکوکاران به این نهاد است.

دشتی با اعلام اینکه حدود ۶۰ درصد از کمک‌های مردمی به صورت نقدی پرداخت شده است، افزود: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، قدردان خیران و نیکوکاران هستیم که در این روز‌های سخت تکیه‌گاهی محکم برای فقرا و محرومان هستند تا آن‌ها دچار مشکلات متعدد نشوند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به رشد ۳۳ درصدی کمک‌های مردمی در ۹ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سایه اعتماد آحاد مختلف جامعه به کمیته امداد استان اردبیل همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هستیم.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت خیران را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: منظور از جذب کمک‌های مردمی تنها به بخش مالی ختم نمی‌شود بلکه در بسیاری از موارد نیازمند یاری‌رسانی معنوی خیران هستیم.

دشتی با اشاره به اینکه هر کس می‌تواند به نحوی دستگیر فقرا و محرومان استان اردبیل باشد، بیان کرد: برخی با تدریس به ایتام و دانش آموزان نیازمند، درمان رایگان مددجویان، پرداخت اقساط معوقه و حتی قبول ضمانت بانکی خانوار تحت حمایت در دریافت تسهیلات اشتغال یا کارگشایی اقدامات خیرخواهانه بزرگی را رقم زده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه همواره اخبار مسرت‌بخشی از فعالیت‌های خیران و نیکوکاران این استان به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد که در کنار شادی‌آفرینی موجب ارتقای همبستگی اجتماعی می‌شود، گفت: در اغلب مواقع، خیران در کمیته امداد گمنام می‌مانند که بیشتر به خاطر نیت خیرخواهانه آن‌ها است که راضی نمی‌شوند نامی از آن‌ها برده شود.

وی با اشاره به اینکه باید راهکار‌هایی برای «خیرسازی» یافته شود تا فرهنگ احسان و انفاق در بین آحاد مختلف جامعه و به خصوص کودکان و نوجوانان نهادینه شود، اعلام کرد: با شناسایی و تشویق خیران گام‌های موثری در این زمینه صورت گرفته است که ضرورت دارد بیش از پیش توجه ویژه‌ای نیز به کار گرفته شود.

دشتی با بیان اینکه شیوه‌های سنتی در جلب مشارکت‌های مردمی با وجود شرایط اقتصادی امروزه دیگر پاسخگوی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل نیست، افزود: نوع نیاز‌ها تغییر یافته و ماهیت کمک‌رسانی نیز باید تغییر کند تا بتوانیم علاوه بر مدیریت فقر، به دنبال محرومیت‌زدایی و ریشه‌کنی آن از جامعه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه لازم است رسانه‌ها در امر «خیرسازی» و شناسایی نیکوکاران یاریگر این نهاد باشند، گفت: در کنار ارائه خدمات، باید مشکلات و نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند نیز به اطلاع مردم استان اردبیل برسد تا کمک‌های نیکوکاران به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش کارآفرینی و ایده‌های جذاب با کارایی ایجاد اشتغال برای مددجویان هم دست یاری رسانه‌ها و خیران را می‌فشاریم، افزود: خیرخواهی با ارائه ایده به مددجویان نیز امکان‌پذیر است و می‌تواند مسیری به سوی سعادت و استقلال اقتصادی را برای آن‌ها بگشاید.

دشتی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت کمیته امداد استان اردبیل شفاف‌سازی عملکرد و ارتقای اعتماد عمومی آحاد مختلف مردم است، اعلام کرد: جلب اعتماد خیران را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم تا آن‌ها از محل هزینه‌کرد کمک‌های خود اطمینان پیدا کرده و بدانند که در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان حقیقی می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به تجلیل و تکریم خیران تأکید کرد و گفت: درصدد هستیم در طول سال با برگزاری همایش تجلیل از خیران برجسته، اقدامات موثرتری را در ترویج فرهنگ نوعدوستی و انفاق و احسان به انجام رسانیم.

وی با اعلام اینکه تمامی نذورات، صدقه، زکات و سایر کمک‌های خیران طبق نیات خیرخواهانه آن‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات اقشار بی‌بضاعت هزینه می‌شود، بیان کرد: از خیران خواستاریم تا همچون سنوات گذشته یاریگر کمیته امداد در دستگیری از فقرا و نیازمندان باشند تا بتوانیم زمینه‌های توانمندی و خوداتکایی آن‌ها را فراهم کنیم.
انتهای پیام/ح

۶۰ درصد از کمک‌های مردمی به صورت نقدی پرداخت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.