رئیس کمیته امداد شهرستان نیر خبر داد؛

اعزام ۱۱۰ مددجوی شهرستان نیر به مشهد مقدس

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر گفت: با یاری خیران و نیکوکاران شهرستان نیر ۱۱۰ نفر از خانوار تحت حمایت این نهاد در ۹ ماهه سال‌جاری به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن نعمتی، رئیس کمیته امداد شهرستان نیر با اشاره به اینکه ۱۱۰ نفر مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه سال‌جاری به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اعزام شده‌اند، گفت: با مشارکت خیران شهرستان نیر مددجویان تحت حمایت این نهاد که تاکنون توفیق زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) را پیدا نکرده بودند، به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۳ میلیون تومان برای اعزام مددجویان به مشهد مقدس هزینه پرداخت شده است، افزود: نیکوکاران شهرستان نیر ۱۱ میلیون تومان به اعزام مددجویان کمک کرده‌اند تا آنهابرای نخستین‌بار رهسپار مشهد مقدس شوند.
رئیس کمیته امداد شهرستان نیر با اشاره به اینکه اکثر مددجویان اعزامی از مناطق محروم شهرستان نیر رهسپار مشهد مقدس شده‌اند، بیان کرد: با تعامل و همکاری هر چه بیشتر خیران و نیکوکاران امیدواریم شاهد اعزام دیگر مددجویان تحت حمایت شهرستان نیر به اردو‌های زیارتی باشیم.
نعمتی با بیان اینکه ۱۳۵ نفراز خانوار تحت حمایت این نهاد در سال‌جاری در اردو‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، گفت: در طول سال اردو‌های درون شهری و برون شهری متعددی برای حفظ و افزایش روحیه، شادابی و نشاط مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری اردو‌های آموزشی موجب می‌شود تا مددجویان مهارت‌های لازم زندگی را به خوبی بیاموزند، اعلام کرد: برگزاری دوره و کارگاه‌های آموزشی برای خانوار تحت حمایت از دیگر برنامه‌های مهم کمیته امداد شهرستان نیر است تا آن‌ها بتوانند در برابر مشکلات اساسی زندگی راهکار‌های مناسبی را به کار گیرند.
رئیس کمیته امداد شهرستان نیر به برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برای ۴۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و افزود: این کارگاه‌های آموزشی با همکاری کارشناسان مجرب نیروی انتظامی برگزار می‌شود تا تمامی خانوار تحت حمایت از هرگونه آسیب اجتماعی مصون بمانند.
نعمتی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار، نوعروسان، دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت به صورت تفکیک شده در کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی شرکت می‌کنند، گفت: یکی از راهکار‌های مهم کمیته امداد شهرستان نیر در توانمندسازی خانوار تحت حمایت توانمندی فکری و فرهنگی آن‌ها است که برگزاری چنین کارگاه‌هایی علاوه بر ارتقای سطح آگاهی، موجب می‌شود مددجویان بیش از پیش با آسیب‌ها و اثرات سوء مواد مخدر آشنا شوند.
وی با بیان اینکه ۱۳۰ نفر از دانش آموزان تحت حمایت نیز در کانون‌های فرهنگی کمیته امداد شهرستان نیر حضور یافته‌اند، افزود: هدف اصلی از برگزاری این کانون‌های ارتقای سطح دانش و آگاهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که تا کنون نتایج بسیار مناسبی را از آن کسب کرده‌ایم.
نعمتی با اشاره به اینکه تلاش داریم در کنار علم‌آموزی و تحصیل، با برگزاری کانون‌ها و کارگاه‌های آموزشی دانش آموزان تحت حمایت مهارت‌های شغلی را نیز فرا بگیرند، بیان کرد: ارائه آموزش‌های شغلی به دانش آموزان موجب می‌شود تا آن‌ها در آینده بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده و به استقلال اقتصادی دست یابند.
وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای مددجویان تحت حمایت را از جمله رویکرد‌های مهم این نهاد برشمرد و گفت: کمیته امداد درصدد است در تمامی زمینه‌ها خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند را به سمت خوداتکایی سوق دهد که به کار گیری برنامه‌های فرهنگی نیز می‌توانند به تحقق این امر کمک شایانی بکند.
انتهای پیام/ح

کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برای مددجویان نیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار