دمشق از فشرده‌تر شدن مذاکرات با کُرد‌های سوریه خبر داد

با قوت گرفتن احتمال حمله نظامی ترکیه به شمال‌شرق سوریه، دمشق فشرده‌تر شدن گفتگو‌ها با کُرد‌ها را تأیید کرد.

دمشق از فشرده‌تر شدن مذاکرات با کُرد‌های سوریه خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایمن سوزان، معاون وزیر امور خارجه سوریه، روز یکشنبه فشرده‌تر شدن گفتگوها میان دمشق و گروه‌های کُرد در شمال شرق سوریه را در پی قوت گرفتن احتمال حمله نظامی ترکیه به این منطقه، تأیید کرد.

ایمن سوزان امروز در یک نشست خبری، اعلام کرد: کُردها بخشی از ملت سوریه هستند. ما اطمینان داریم که از طریق گفتگو قادر خواهیم بود بسیاری از مسائل دشوار را حل و فصل کنیم.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین تأکید کرد در صورتی که گفتگوها با درنظر گرفتن تمامیت ارضی سوریه و اتحاد مردم این کشور انجام شود، نتایج موفقیت آمیزی به همراه خواهد داشت. او همچنین از ادامه مذاکرات میان دمشق و کُردها خبر داد، اما تصریح کرد با افزایش احتمال حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه، اکنون این مذاکرات به طور فشرده تری برگزار می شود.

فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه، نیز چهارشنبه گذشته از فشرده تر شدن مذاکرات میان دمشق و گروهای نظامی کُرد در شمال شرق این کشور همزمان با افزایش تهدادت نظامی ترکیه خبر داده بود. او همچنین نسبت به نتایج موفقیت آمیز این گفتگوها ابراز خوشبینی کرده بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دسامبر گذشته اعلام کرد ارتش این کشور برای آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای کُرد در کرانه شرقی رود فرات در سریع ترین زمان ممکن، آماده است. اما پس از گفتگوی تلفنی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اردوغان که طی آن ترامپ همتای ترکیه‌ای خود را در جریان تصمیمش برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه قرار داد، آنکارا برنامه خود برای حمله به شمال سوریه را به تعویق انداخت. اردوغان اعلام کرد این حمله پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار