پس از ۶۰ سال:

آغاز اورهال دکل‌های ۲۳۰ ولت سد دز

مدیرعامل سد و نیروگاه دز از آغاز عملیات اورهال دکل‌های ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دز و خطوط انتقال انرژی پس از گذشت نزدیک به ۶۰ سال از احداث نیروگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید رئوفی نسب، مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: انتقال انرژی تولیدی از نیروگاه دز به پست انتقال برق نیروگاه (کلیدخانه) توسط ۶۸ دکل از نیروگاه در ارتفاع ۲۲۵ متر تا پست انتقال نیرو در ارتفاع ۵۹۹ متر انجام می‌شود.

وی بیان داشت: این دکل‌ها از نظر موقعیت جغرافیایی در سخت گذرترین مناطق کوهستانی زاگرس واقع شده و برخلاف دکل‌های معمولی که به صورت قائم نصب می‌شوند، با شیب تند بصورت مورب طراحی و نصب شده اند به گونه‌ای که دسترسی برای تعمیرات و اورهال آن‌ها بسیار مشکل و خطرناک است.

رئوفی نسب تصریح کرد: اورهال این دکل‌ها به دلایل شرایط سخت کار، نداشتن دسترسی مناسب به دکل ها، خطرات احتمالی و ریسک پذیری زیاد و نبود پیمانکاران مجرب در این زمینه طی ۶۰ سال گذشته با چالش جدی مواجه بوده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: افزایش ریزگرد‌ها در خوزستان منجر به آلودگی شدید این دکل‌ها در سال‌های اخیر شده که باعث کاهش سطح عایقی، آسیب دیدن آن‌ها و افزایش خروج واحد‌های نیروگاه از مدار تولید شده بود، لذا اورهال دکل‌های انتقال انرژی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز اظهار کرد: پس از هماهنگی انجام شده با معاونت توسعه و بهره برداری سازمان آب و برق خوزستان طرحی برای انجام اورهال این دکل‌ها تعریف و عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار مجرب و نظارت مجموعه فنی و مهندسی شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز آغاز شد.

سعید رئوفی نسب در ادامه افزود: اجرای اورهال دکل‌های ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه دز موجب افزایش قابلیت اطمینان انتقال انرژی به شبکه سراسری می‌گردد.

انتهای پیام/گ

انجام عملیات اورهال دکل‌های سد دز

برچسب ها: وزارت نیرو ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.