رئیس جمهور وارد استان گلستان شد

رئیس جمهور و اعضای هیات دولت دقایقی قبل وارد استان گلستان شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هواپیمای  روحانی رئیس جمهوری کشورمان دقایقی قبل در فرودگاه شهرستان کلاله به زمین نشست تا بدین ترتیب دومین سفر استانی وی به استان گلستان آغاز شود.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، استاندار گلستان ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شماری دیگر از مسئولان استانی  در این فرودگاه به استقبال رئیس جمهور رفته اند.

در آیین استقبال از رئیس جمهوری، فرزند یکی از شهیدان مدافع حرم استان گلستان به نمایندگی از خانواده معظم شاهد با اهدای دسته گل به رییس جمهوری خیرمقدم گفت.

در این سفر چند تن از وزیران از جمله اطلاعات، کشور و نیرو همراه با رئیس جمهور وارد گلستان شدند و تعدادی دیگر از اعضای هیات دولت شامل وزیران، معاونین و مشاوران رئیس جمهور نیز طی امروز و فردا با پرواز‌های جداگانه وارد این استان می‌شوند.

وزیران و اعضای هیات دولت در مدت دو روز سفر استانی رئیس جمهوری با حضور در هر یک از شهرستان‌های مشخص شده، ضمن شرکت در جلسه شورای اداری، طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی را افتتاح یا عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنند.

براساس برنامه اعلام شده، حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی در سفر دو روزه به گلستان ابتدا در جمع مردم در استادیوم ورزشی تختی شهر گنبدکاووس که با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است، سخنرانی می‌کند و سپس برای شرکت در چند جلسه کاری و افتتاح متمرکز تعدادی طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی به مرکز استان سفر می‌کند.

شرکت در جلسه توسعه و نخگبان، دیدار با علما و روحانیون شیعه و اهل سنت از برنامه‌های نخستین روز سفر دکتر روحانی به گلستان اعلام شده ضمن اینکه رییس جمهوری در دومین روز سفر، باحضور در بیمارستان پنج آذر، تعدادی از طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی را به صورت متمرکز افتتاح و سپس درجلسه شورای اداری استان شرکت می‌کند.

نشست خبری با اصحاب رسانه و پاسخ به سوالات آنان آخرین برنامه رییس جمهور در سفر دو روزه به گلستان خواهد بود و سپس دکتر روحانی گرگان را به مقصد تهران ترک خواهد گفت.

رئیس جمهور پس از آن گنبدکاووس را به سمت گرگان ترک کرده و ساعت ۱۵ در نشست با نخبگان و بزرگان استان گلستان در جامعه المصطفی گرگان شرکت خواهد کرد.

همچنین در این نشست قرار است با حضور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانسی طرح‌های اقتصادی، صنعتی و خدماتی استان گلستان افتتاح شود.

سامانه پایش در پارک ملی گلستان، تکثیر و پرورش میگوی گمیشان، نوسازی وتجهیز فرودگاه گرگان، کارخانه شورابه ید، آبرسانی به شهر‌های مرزی، ۹ طرح گردشگری و توسعه کشت زیتون در رامیان از عمده طرح‌هایی است که بهره برداری از آن آغاز می‌شود.

ساعت ۱۹ امروز نیز نشست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با علما در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار خواهد شد که آخرین برنامه روز نخست سفر رئیس جمهور است.

افتتاح مرکز تروما و اورژانس ۱۵۲ تختخوابی شهید نبوی (۵ آذر) گرگان به عنوان بزرگترین پروژه طرح تحول سلامت در گلستان صبح روز سه شنبه نخستین برنامه روز دوم سفر رئیس جمهور در گلستان است.

براساس اعلام مدیران گلستانی باحضور رئیس جمهوری یا اعضای هیات دولت طرح‌هایی درحوزه آب منطقه ای، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، گردشگری، مخابرات، صنعت و کشاورزی افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گفته سیدمناف هاشمی استاندار گلستان درجریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان ۲۰ تفاهم نامه توسعه امضا می‌شود.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری که شب گذشته وارد گلستان شده بود نیز از افزایش سهم اعتبارات سفر دوم رییس جمهوری به این استان نسبت به سفر اول (آذر ۹۳) که مبلغ ۶۳۰۰ میلیارد ریال بود، خبر داده و گفته که در سفر دوم ۵۰ مصوبه برای گلستان تصویب می‌شود.

دکتر روحانی تا ساعتی دیگر با مردم استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس دیدار خواهد کرد.

رییس جمهور امروز همچنین پس از دیدار مردمی ، در گرگان با علما و نخبگان و سرمایه گذاران گلستان دیدار خواهد داشت.

 

انتهای پیام /ن

 

رئیس جمهور به گلستان آمد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.