بخاری های نفتی مدارس همدان از رده خارج می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اتمام گازرسانی در همدان، سامانه گرمایش ۲۴ مدرسه باقیمانده این استان گازسوز می‌شود.

بخاری های نفتی همه مدارس همدان از رده خارج می شوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه سامانه گرمایشی تمامی مدارس استان جز ۲۴ مدرسه گازسوز هستند، اظهار داشت: در حال حاضر این تعداد مدارس که به صورت تک پایه است، به بخاری‌های استاندارد نفتی تجهیز شده اند.

وی با اشاره به کمک ویژه دولت و مشارکت خیران در امر ساخت و ساز مدارس افزود: باید به سمت نوسازی مدارس پیش برویم که در این زمینه مدارسی که استحکام لازم را ندارند، مجوز تخریب آن‌ها صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان به کمبود ۱۳۶ هزار معلم در کل کشور و یکهزار و ۱۰۰ معلم در این استان اشاره و بیان کرد: یکی از راهکاری جبران این کمبود استفاده از سایر معلمان، پیشکسوتان، دانشجو معلمان و بسته‌های حمایتی بود.

پورداود یادآور شد: مطلوب ما این که سال آینده حداقل یکهزار معلم استخدامی داشته باشیم و با استخدام این تعداد نیروی معلم مشکل آموزش و پرورش استان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار معلم از امسال تا چهار سال آینده از آموزش و پرورش خارج می‌شوند، افزود: در حال حاضر هیچ بدهی به معلمان بازنشسته استان نداریم و پاداش پایان خدمت بازنشستگان همدان در سال ۹۶ پرداخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان همچنین به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان میثاق نامه این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: ۶ زیر نظام به تازگی برای این سند مصوب شد که سند تحول بنیادین به سمت عملیاتی شدن رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان) اشاره و بیان کرد: همدان جزو استان‌های پاک در مدارس است.

پورداود اظهار داشت: در این راستا با دادگستری همدان تفاهم نامه‌ای امضا شده است و به دنبال شناسایی آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و مقابله با این آسیب‌ها با اجرای طرح نماد هستیم.

وی گفت: سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی در برخی شهرستان‌های بزرگ استان اجرا شد که امسال شهرستان بهار به عنوان پایلوت است و از سال آینده در تمامی ۱۹ منطقه آموزش و پرورش استان این طرح اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ د

بخاری های مدارس همدان گازسوز می شوند

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.