اهل کار نبودن مرد یکی از علل پرونده های خانوادگی در محاکم

رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: یکی از مشکلاتی که در پرونده‌های خانوادگی با آن مواجه هستیم این است که مرد اهل کار نیست و به دنبال آسیب‌های اجتماعی می‌رود و در نتیجه اختلاف و جدایی و طلاق در بین زوجین بروز می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمدعلی انجم روز رییس دادگستری شهرستان جیرفت در همایش مهارت زندگی و تحکیم خانواده ویژه زوجین جوان که در شهرستان جیرفت برگزار شد، گفت: آموزه‌های دینی در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی اهمیت فراوانی دارند و مساجد و کانون‌های معارف می‌توانند در آموزش زوجین برای بهتر زندگی کردن کمک شایانی نماید.

رییس حوزه قضایی شهرستان جیرفت با بیان اینکه داشتن صداقت در زندگی زناشویی از بروز اختلافات خانوادگی جلوگیری می‌کند، افزود: پیامبر اکرم (ص) به فردی که از ایشان در خواست توصیه‌ای کردند فرمودند هیچگاه دروغ نگو، پس انسان بطور عام و زوجین به طور خاص به همدیگر دروغ نگویند تا از گسستن بنیان خانواده جلوگیری شود.

این مقام قضائی گفت: درصد بالایی از افرادی که به محاکم قضایی در جهت مشکلات خانوادگی و معضلات اجتماعی مراجعه می‌کنند اهل مساجد نیستند وکسانی که اهل مسجد هستند معمولا اهل دادگاه نیستند.

وی افزود: بیکاری و تنبلی سبب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و فردی که تشکیل زندگی می‌دهد باید تلاش کند ودر جهت امرار معاش خود و خانواده حرکت کند.

این مقام قضایی گفت:  یکی از مشکلاتی که در پرونده‌های خانوادگی با آن مواجه هستیم این است که مرد اهل کار نیست و به دنبال آسیب‌های اجتماعی می‌رود و در نتیجه اختلاف و جدایی و طلاق در بین زوجین بروز می‌کند.

انجم روز افزود:ضرورت دارد زوجین به جای روی آوردن به آثار مخرب و شوم ماهواره و فضا‌های مجازی به مساجد، علما و کارشناسان دینی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر در بروز اختلافات خانوادگی بسیار پررنگ و جدی است گفت: اگر از حلال خدا و آموزه‌های الهی استفاده کنیم و از لذت‌های حرام دوری کنیم و زوجین در محاورات خود اهل راستگویی باشیم زندگی آرامی خواهیم داشت.
انتهای پیام/ی

آثار مخرب ماهواره و فضای مجازی بیشترین آسیب را به نهاد خانواده وارد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار