آزاد سازی ۲ هکتار زمین بعد از ۱۳ سال در مازندران

۲ هکتار از زمین‌های ملی منابع طبیعی مازندران به ارزش ۲۰ میلیاردتومان بعد از ۱۳ سال آزاد سازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  بهروز بایی‌لاشَکی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ. رُویان گفت: ۲ هکتار از زمین‌های ملی منابع طبیعی در منطقهٔ اناررَز در حومهٔ روستای اَنارْوَر این شهرستان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان که به بهانهٔ زنبورداری تصرف شده بود، با حکم قضایی خلع ید شد.

وی با بیان اینکه این زمین در ۲۰ کیلومتری شرق نوشهر و در تقسیمات منابع طبیعی، در حوزهٔ ۴۸ گَلَندْرود قرار دارد، افزود: متصرف از سال ۱۳۸۴ با گذاشتن کندوی زنبورعسل در منطقه‌ای جنگلی با چشم‌انداز زیبا و مشرف به دریا که پوشیده از درختان شِمشاد، پَلَت، مَمْرَز، بُلَندمازُو بود، با قطع نهال این درختان، به‌تدریج کار خود را توسعه داده و با ساخت اعیانی و احداث سازه‌های مختلف، درصدد تثبیت تصرف خود بود.

بایی‌لاشَکی گفت: این شخص علاوه بر گذاشتن کندو‌های خود در بالای درختان، با نصب پایه‌های بتونی، مکان‌هایی را برای کندو‌ها احداث کرده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ. رُویان افزود: منابع طبیعی از همان ابتدا برای متخلف پروندهٔ قضایی تشکیل داد و در سال ۱۳۹۲ حکم قلع‌وقمع گرفته شد.

وی گفت: حوزهٔ منابع طبیعی نوشهر ـ. رویان با ۸۹ هزار هکتار مساحت دارای ۶۵ هزار هکتار جنگل در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی است.

همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست درحین گشت زنی شبانه درمحدوده پناهگاه حیات وحش سمسکنده از متخلفان چوب جنگلی قاچاق کشف و ضبط کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری نیروی انتظامی از متخلفان شش دستگاه خودرو حامل چوب جنگلی قاچاق توقیف کردند.

انتهای پیام/آ

دو هکتار از اراضی ملی جنگلی در نوشهر خلع ید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.