صدور سند ۱۰۶ هزار متر مربع اراضی ملی در آمل

مدیرجهاد کشاورزی آمل از سند دار کردن ۱۰۶ هزار و ۳۰۵ متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

حسین اسلامی مدیر جهادکشاورزی آمل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: با تعاملی که با ادارات ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی آمل به عمل آمد برای ۱۰۶ هزار و ۳۰۵ متر مربع از اراضی ملی سند صادر شد.

وی با بیان اینکه این واگذاری برای تثبیت مالکیت ۲۰ کشاورز ذی‌نفع روستا‌های ساییچ محله ولیسده زیار و سهری انجام شد، ادامه داد: این زمین‌های زراعی و کشاورزی بعد از انقلاب اسلامی از اراضی ملی به کشاورزان کم زمین و بی زمین واگذار که پس از دریافت حقوق دولت سند مالکیت برای این کشاورزان صادر شد.

مدیرجهاد کشاورزی آمل از شخم و شیار ۶ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی تاکنون ۶ هزار هکتار از  شالیزارهای آمل شخم و شیار زمستانه شد.

حسین اسلامی با بیان اینکه شخم زمستانه سبب تهویه خاک، تجزیه و تبدیل موادعالی موجود در بقایای بوته‌های برنج و کنترل آفات و بیماری‌های قارچی می‌شود، افزود: شخم زمستانه موجب از بین رفتن پناهگاه زمستانی آفت‌ها به ویژه کرم ساقه خوار برنج، لاروها، حشرات، بذر و علف‌های هرز، ذخیره رطوبت و استفاده بهینه از نزولات جوی می‌شود.

وی افزود:۸۱۸۲ هکتار از زمین‌های کشاروزی آمل کشت پاییزه شد و کشاورزانی که هیچ گونه کشت پائیزه انجام ندادند باتوجه به شرایط مساعد آب و هوایی هر چه سریعتر نسبت به شخم و شیار زمستانه اقدام کنند.

انتهای پیام/ک



ثبت اسناد زمین‌های ملی واگذار شده برای کشاورزان آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار